Spareråd - skift til gasfyr

Har lige downloadet en E-bog med spareråd.
En af anbefalingerne skift dit gamle oliefyr til et gasfyr !
Det vil jeg ikke anbefale under de nuværende forhold -jeg forbliver på min fjernvarme der kører 2022 priser som de var i 2021.

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I disse tider kan de bedste råd fra sidste år blive de dårligste at følge. Da DK selv havde natur gas fra Nordsøen fik vi jo lavet det store distributions net. Nu er det så løbet tør, så rr det at det kommer fra Rusland. Det er heller ikke noget problem hvis ikke det lige var for deres krig, og efterfølgende at vores bidrag kan blive at svække Rusland økonomisk.
Det kunne man ikke helt præcis forestille sig for et år eller 2 siden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 15-04-2022 15:15:06

I disse tider kan de bedste råd fra sidste år blive de dårligste at følge. Da DK selv havde natur gas fra Nordsøen fik vi jo lavet det store distributions net. Nu er det så løbet tør, så rr det at det kommer fra Rusland. Det er heller ikke noget problem hvis ikke det lige var for deres krig, og efterfølgende at vores bidrag kan blive at svække Rusland økonomisk.
Det kunne man ikke helt præcis forestille sig for et år eller 2 siden. 

Nu er feltet jo ikke løbet tør. Men pga. udvindingen er platformenes støttepunktet sunket så meget at der skulle modificeres en del.

Når Tyrafeltet atter er i produktion er vi tæt på selvforsynende med naturgas. Hvor længe ved jeg ikke. Og renoveringen skal selvfølgelig også betales.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Undskyld det havde jeg fået forkert fat i. 
Nu ser jeg at Tyra feltet repareres og forventes klar juni 2023. Men der er danske politikere der spørger ind til en framskyndelse. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tyrafeltet i drift vil gøre DK til Netto eksportør af gas.
Men borgene i DK slipper næppe for at betale gassen til markedspris, da udvindingen drives af en privat aktør.

Markedsprisen kommer næppe ned i det gamle niveau, så længe lande som f.eks. Tyskland er så afhængige af så store mængder (konflikt)gas fra udlandet.

Hvorfor skulle man sælge til danskerne til spotpris, når tyskerne kan aftage det hele, til en højere pris?

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 16-04-2022 08:54:25

Tyrafeltet i drift vil gøre DK til Netto eksportør af gas.
Men borgene i DK slipper næppe for at betale gassen til markedspris, da udvindingen drives af en privat aktør.

Markedsprisen kommer næppe ned i det gamle niveau, så længe lande som f.eks. Tyskland er så afhængige af så store mængder (konflikt)gas fra udlandet.

Hvorfor skulle man sælge til danskerne til spotpris, når tyskerne kan aftage det hele, til en højere pris?

 Det er, hvad man får ud af at sælge kritisk infrastruktur. Det kan kun gå galt.


Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Kurt54 skrev den 15-04-2022 14:31:54

Har lige downloadet en E-bog med spareråd.
En af anbefalingerne skift dit gamle oliefyr til et gasfyr !
Det vil jeg ikke anbefale under de nuværende forhold -jeg forbliver på min fjernvarme der kører 2022 priser som de var i 2021.

Hvornår var bogen dateret?


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Kan ikke umiddelbart finde den - men den var markedsført på facebook for nogle dage siden (annonce)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis