stævnrør og gummimanchet

hej
Ifbm afbalacering af motor skal jeg have demonter gummimanchet mellem stævnrør og pakdåse. Men efter utallige forsøg er det ikke lykke mig at vriste den fri af stævnrør. 
Er der nogen i forumet der har et trick ???
mvh Lars
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et par billeder vil være rigtig fint.
Prøv at varm slangen op men en varmepistol, måske det hjælper, den kunne jo have fået noget lim af en slags.

Ellers skal der bare mere vold til, sådan en gummislange kan godt gro "uhjælpelig" fast.
Prøv at  få en skruetrækker ind mellen metal og gummislange, og kør den så langt rundt du kan..

Vi prøver igen, i morgen --
Som Jens skriver, dog er min erfaring med de gummi"rør" at når først de er groet fast, hvis det så lykkes dig at få det revet løs, så er gummiet delamineret.
Den hurtige og nemme løsning er: skær en slidse på langs på stævnrørsenden, så går det lige af sig selv. Derefter køber du en stump gummislange i samme størrelse og monterer pakdåsen igen.
Jeg ved så godt, at du er nødt til at skal have flangen på akslen af, og hvis jeg har luret den rigtig, så vil du gerne undgå det. Hvis det er sådan, så er det Jens´ metode du skal bruge. Jeg må dog så sige, at hvis der sidder gummirester på stævnrøret når du har fået det af, så er gummiet i en tilstand hvor jeg ville skifte det.

God påske og fornøjelse med arbejdet.
Mvh Finn
hej begge
Tak for input
mvh lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis