overgang mellem fliser og trægulv

Hej derude

Jeg skal på mit nye køkkengulv have lavet en pæn overgang mellem trægulv og flisegulv.

Problemet er at trægulvet slutter med en lang tværplanke og op til denne ligger fliserne og mellemrummet mellem gulvene er ca. 1 cm. Under fliserne og op til tværplanken er der støbt et lag beton som slutter lige i dette mellemrum, og gør at jeg ikke bare kan skrue en overgangsskinne fast, for der er ikke noget solidt at skrue i før ca. 10 cm nede.

Spørgsmålet er så hvad jeg kan gøre med dette mellemrum mellem gulvene. Jeg kan jo ikke fuge det, og jeg vil ikke bare give det en silikonefuge (det er ikke specielt pænt), jeg ville egentlig gerne have en overgangsskinne men jeg ved ikke hvordan jeg skal få den sat fast....

Er der nogen som har et par gode råd til hvad pokker jeg kan gøre

Hilsner
Vifu

Bonden
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg har lidt svært ved at se situationen for mig, så tilgiv mig hvis jeg har misforstået noget.
Er gulvet af fyretræ? Hvad så med at lime en ca 1 cm bred fyrelist liste på tværplanken? Hvis du laver listen lidt smaldere end åbningen kan du måske kile den fast indtil limen er tør? hvis limningen ikke bliver helt kosmetisk tilfredsstillinde, kan du jo bruge listen til at skrue din skinne fast i?
Blot en idé

mvh Anders
Hvis det bare er et mellemrum, så ville jeg fuge den op med en fugemasse, der matcher din flisefuge (ellers er lys grå altid godt...). Brug fx. Casco S20 eller en lignende gummi-fugemasse.
Fordelen ved at fuge er, at træet vil arbejde ift. fliserne og dette vil fugen kunne optage. Desuden er du den eneste, der vil lægge mærke til den!!!

Alternativet kunne være en skinne i f.x. rustfrit stål, du blot lægger ned silicone. Det holder fint, bare det ikke er kanter, man kan sparke til.

Mvh.

Jan R.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis