Fliser ovenpå sandkasse

Hej
Jeg har en sandkasse på 20kvm som ungerne ikke bruger længere. Derfor vil jeg gerne have lagt fliser istedet så det kan bruges til en terasse uden kørsel.
Der er normalt strandsand i sandkassen og sandkassen er gravet ned i græsplænen og er indrammet af kantfliser. 

Af hvad jeg kan se af diverse guides skal der bruges brolæggersand under fliser. Men jeg ville gerne undgå at skulle grave al strandsandet væk før jeg skal påfylde brolæggersand.

Er der nogle der har gode ideer til en hurtigere vej?
- kan man grave lidt sand af og lægge en fiberdug og 5 cm brolæggersand? Eller vil det stadig skride?
- nu det kun er til terasse kan man så bare lægge fliser ovenpå strandsandet som man gjorde i gamle dage?
- er der forskel om man bruger herregårdssten eller større fliser hvis jeg lægger det ovenpå strandsandet?
- andre gode forslag?

Al feedback er påskønnet

/Ole
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bare lægge fliserne på fiberdug direkte på strandsandet. På en terrasse er der ikke ret stor belastning, så jeg ville give det en chance.

Søren O
Søren O skrev den 14-04-2022 07:55:36

Jeg ville bare lægge fliserne på fiberdug direkte på strandsandet. På en terrasse er der ikke ret stor belastning, så jeg ville give det en chance.

 Tak for svar. Så du ville bare afrette sandkasse sandet og så smide fiberdug på? Eller ville du lægge et tyndt lag brolægningssand oven på dugen?

Tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis