Vand til køkken og pexrør

Min VVS'er har brændt mig af og jeg står nu med en masse opgaver som en anden VVS'er skal overtage. Det er jo træls, men er jo hvad det er. Udfordringen består konkret i at der pt er nogle gamle metal vandrør, som stikker op i hjørnet af det gamle køkken og da vi meget gerne skal have sat et nyt køkken op i dag og i morgen, er jeg lidt i tvivl om pladsen til at lægge et nyt rør er til stede, såfremt der kun er 40x100mm at komme til (side-sokkel plus plads bagved selve køkkenet). De aktuelle vandrør står lidt i vejen, men kan måske bøjes tilpas meget til at give plads til køkkenelementet.

DERFOR: Kan jeg gå ned i et byggemarked og købe de (pex?) rør der skal til for at føre det varme og kolde vand fra kælderen (fyret) og op i det nye køkken, så pladsen måske ikke er et problem? Og i så fald hvilke skal jeg bruge til henholdsvist varmt og koldt vand? Der er forskellige tykkelser, men skal jo nødig købe det forkerte, så der er bøvl med vandet de næste 20-30 år. 

...Og skulle du være VVS'er i Virum/Lyngby-området med for megen tid i dag, så siger du bare til ;)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
15 mm rør i rør har VVS'eren brugt hos mig. Til både koldt og varmt vand.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis