Hej.
Vores gårdspladslampe er knækket i hovedet og virker ikke mere. Derfor vil vi have sat nye op. Istedet for blot 1 lampe havde vi tænkt 2, så de kan lyse mere af vores gårdsplads op..... dvs. de skal serieforbindes af elektrikeren... Men der er jo noget forarbejde ved opsætningen af dem, så jeg ligeså godt kan gøre/ må gøre. Det ser ud til at der skal være beton(en sokkel tænker jeg) som lampen skal monteres i (se vedlagte billede). Her har jeg flg. spørgsmål, som jeg håber I vil kunne hjælpe mig med:
- Er det nødvendigt at lave en sokkel der går helt ned i frostfrit dybde - dvs. 85 - 90 cm ??
- Så skal der vel bores et større hul i midten af soklen(når den er hærdet op) og herefter 2 skrå huller som går fra siden og så ind til det midterste større hul....så ledningerne kan gå den vej ind og ud(til de der skal serieforbindes fra.....dvs....den sidste behøves kun en indgang ?? eller har I smartere løsninger ?
- Kan den viste model seriforbindes ?
På forhånd tak
Michael L., Morsø