Flyt føler på DEVIreg 130

Hej. 
Jeg købt mig et hus hvor i der ligger et rigtigt flot nyt klinkegulv i hele entréen/gangen med gulvvarme.
Jeg har så været igang med at lede efter termostaten hertil, hvor jeg måtte opgive, men opdagede så at den sidder helt ude i fyrrummet..

Det skal forstås sådan at det som nu er fyrrummet oprindeligt var bryggers i forbindelse med gang.
Så derfor sidder termostaten der ude og gør ingen gavn, jeg kan også se at den er "frakoblet" så det faktisk kun er retur ventilerne som har haft kontrollen.
Det er en DEVIreg 130 og mit spørgsmål er så: Kan jeg åbne termostaten og lave en forlængelse af føler ledning, der ka føres igennem væggen ind til gangen?
 beklager hvis det er et bøvet spørgsmål 🤔😄
Mvh Martin 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Mon ikke du blander tingene sammen. DEVIreg 130 bruges normalt til el-gulvvarme.
Du skriver at reguleringen nu varetages af en returventil, altså har du vandbåren gulvvarme.
Der er dog mulighed for at styre max.  gulvvarmetemperatur med DEVI termostaten, men så kræver det at dr er monteret en elektrisk aktivet ventil i din gulvvarmekreds f.eks. en magnetventil.

Søren O
Hej tusind tak for velkomst 

Ahh okay, så DEVI 130 er El
Og ja det vand (Hele systemet er opvarmet med pille fyr) 
Jamen så har jeg slet ikke en termostat på gulvvarmen. 
Og det vil også sige jeg har misforstået at gulvvarmen i entréen slet ikke er forbundet med fyrrummets, fordi der må være et El gulvvarme lagt i det rum... 

Denne elektrisk aktiveret ventil du omtaler, er den til at montere uden at banke det flotte gulv op?
Mvh Martin 
Glemt at tilføje : At systemet kører udmærket som det egentlig er sat sammen, gulvet holder utrolig godt på varmen.

Jeg tænkt bare at det var økonomisk at få en gulv termostat, til at vedligeholde varmen og spare piller..

Prøv at indsætte et billede af din gulvvarme opsætning. Der er flere løse ender som kunne opklares på den måde. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du kan få plads til en magnetventil på enten frem- eller returrørene til gulvvarmekredsen vil det kunne lade sig gøre. Byggelængden på ventilen er ca. 5 cm.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis