Hydraulik, kan jeg få en adapter?

Hej, jeg har købt en skovl til min minigraver, med kip. Men koblingerne passer ikke sammen.

Det ene går fint i, men den anden passer ikke med.

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg kan få en adapter, eller skal jeg have sat nye koblinger på skovlen?

Og hvis man kan få en adapter - hvilken en er det så?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skifter bare den kobling der ikke passer , den er bare skruet på
Nå ja sgu da, tak, det havde jeg slet ikke tænkt over! :)
Er der nogen mening med hvornår det skal være en han eller hun kobling? Eller er det lige meget?
det er lige godt , de fleste vil helst have en af hver , så får man ikke byttet om på slangerne når man skifter
Han koblingerne er ofte uden "prop" i, så de kan lække lidt, hvorfor disse ofte sættes på "forbrugeren" (Skovlen i dit tilfælde).

Annonce
Steensen: Det må du lige forklare lidt mere - jeg kender ingen lynkoblinger til olie der er åbne ved adskillelse.
De lynkoblinger jeg kender er altid lukkede når koblingen er adskilt. Der findes dog flere typer hvor nogle sk al spændes sammen med værktøj. De fleste hunkoblinger har (når koblingen er adskilt):et hul hvor der kan samle sig urenheder ( og jord). Enkelte hunkoblinger har en prop der lukker tæt helt ude i enden af koblingen. Den type kobling er meget lettere at rengøre inden sammenkobling.
Mange vælger at have han- og hunkobling på slangerne til tilbehør (f.eks.  planerskovl). Så kan slangerne til tilbehøret samles når tilbehøret ikke er i brug. Dermed undgår man urenheder i lynkoblingerne.

Søren O
Det er sgu lidt en jungle med de koblinger :o

Er der nogen, der kan hjælpe med at finde den rigtige? 

På maskinen sidder, som det ses, to hunkoblinger, et stort og et lille. Den store passer med det ene stik på skovlen. Det lille passer ikke.

Det lille stik måler jeg til ca 16mm eller 5/8". Jeg tænker jeg skal finde en hankobling af den størrelse, som jeg kan sætte på skovlen... men det ser ud til at de alle sammen er 1/2, 3/4 eller 1". Er der nogen, der ved hvor jeg skaffer en 5/8" - eller måler jeg det forkerte sted?
Efter det gik op for mig, at jeg selvfølgelig skal måle i bunden af hunstikket (    ) , for at det svarer til toppen af hanstikket, så er jeg kommet frem til at det må være en 3/8" iso A kobling 

Sådan en skaffer jeg så, så må vi se hvor godt det går :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis