Hul i væg med el i .

Hej
jeg har haft en stænkplade ved min komfur og ønsker nu at sætte fliser op.Den elektriker som lavede mit el for nu 15 år siden placeret ved en fejl enstikkontakt lige over gasblusset.Derfor er der inde bag ved stænkpladen næsten stikkontakt.hvad gør jeg for at afslutte hullet ? Ved godt at jeg ikke permanent må forsejle det.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Enten får du en installatør til at fjerne dåsen og krympe kablet, ellers skal der er blænddæksel på så du kan komme ind til samlingerne.

Selvbygger med stort S. 
Hvis det er afmonteret i den anden ende ( ingen strøm på ) så må du gerne mure det inde. Ellers kan du kigge i nabo stikkontakter og se som det ikke går derhen. Det kan så afmonteres der. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er en fejl han lavede og der er strøm i begge ender ☺️Der er et gas blus , som i kan se på billede.så løsning er måske et blinddæksel 
Og da jeg jo skal have fliser der er det på en måde et problem , så er et blinddæksel måske ikke en løsning 😳
Jeg kan ikke lige se hvad der er galt med en stikkontakt der som billedet nu viser. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Og tak for indspark👍
kan du ikke bare sætte et stik der? så er der til håndmixeren og stavblendren ved gryderne?
Nej gassen er for tæt påog har et stik ca 40 længere til højre🤔😵
Hug dåsen ud og få slejset enderne med en krympemuffe og luk hullet. Det ser for øvrigt ud til at der er lavet et forsøg på at splejse det. Få det lavet korrekt.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis