Armeret beton dækken

Hej forum

Jeg er ved at få bygget hus, og i den forbindelse kan jeg se at der kun er udlagt rionet i vådrummene.

Et hus længere nede af vejen fra samme entreprenør har hele fundamentet klistret til med rionet.

Skal der ikke være rionet på hele fundamentet og hvis ikke hvad fielen er forskellen🤔

PFT
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo, det gør man i dag, for at undgå svindrevner.
Hvis der kommer svindrevner, kan dækket ikke bruges som radonspærre.

Hvis man vil have strøgulv, ses revnerne ikke, men der vil være en skjult mulighed for opstigende radon og grundfugt.

Elektronikteknikeren
Det betyder at i ikke har valgt gulvvarme i de rum, går jeg ud fra, samt at der skal anlægges en selvstændig fugt/radonspærre, når denne ikke er en del af dækket.

Huset længere nede ad vejen er nok med indstøbt gulvvarme i alle rum, derfor skal man have rionet for at kunne binde slangerne fast.

Personligt ville jeg altid vælge det til alle rum, netop for at modvirke revner.

Elektronikteknikeren
Har du ikke en tegning over huset, der må jo være en beskrivelse af fundament og gulv.
Har du kontaktet byggefirmaet og hørt deres version?

Vi prøver igen, i morgen --
Vi har gulvvarme i alle rum  

I beskrivelsen af huset står der at der bruges 100mm armeret beton men det lyder underligt når der kun er rionet i vådrummene   

Ps bygger med Lind og risør.

Vh
Annonce
Det kan stort set ikke laves gulvvarme uden at slanger kan fastgøres på armering- 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er kommet nogle systemer hvor man skyder bøjler ned over slangerne, direkte ned i polystyrenen.

Men jeg ville nu også foretrække rionet.

Hvorfor snakker du ikke bare med entreprenøren, og hører om hvad de påtænker at gøre?

Elektronikteknikeren
Armeret beton kan også være at der er tilsat fiberarmering i betonen ab værk - der findes forskellige tilsætningsmaterialer eg glasfiber, rustfrit stål - mere info her.

Men lyder underligt at man så stadig har lagt rionet ud i vådrum.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Måske til udligningsforbindelse
Kunne det tænkes de ikke havde nået og ligge mere Rionet ud end i vådrum? 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis