Trækning af ethernet kabel igennem ydremur

Hej

Har kigget en stribe af eksisterende tråde igennem, men det er ikke lykkedes mig at finde svar på mine sprøgsmål i forbindelse med trækning af ethernet kabel igennem en ydremur.

Jeg skal have trukket nogle ethernet kabler fra mit hus til mit hjemmekontor i garagen. Hus og garage er "forbundet" med en carport. Har følgende sprøgsmål:
  1. Garagen er bygget i gasbeton og jeg tænker bare at finde et passende bor og lave hullet til kablerne, men kunne jeg med fordel lægge et rør ind, så jeg evt. på sigt kan trække flere kabler igennem det samme hul.
  2. Hvis jeg lægger et rør ind i hulen hvad skal jeg så stoppe hullet med, hvis kablet ikke fylder hele røret ud - det skal gerne være noget, som jeg kan fjerne, når jeg skal fører flere kabler?
  3. Kan jeg bare føre kablet direkte til AP/switch i kontoret eller er der et krav om,  at det indgående kabel termineres i en dåse med hunstik på indersiden af væggen?
  4. Hvilken afstand skal der være mellem elkabler og ethernet kabler, så elkablet ikke forstyrre ethernet trafikken?
  5. Hvad skal jeg trække ethernet kablerne i mellem huset og garagen - regner med at trække dem under loftet af carporten?
På forhånd mange tak
Jens

Hej Har kigget en stribe af eksisterende tråde... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kurt54 skrev den 12-04-2022 13:19:01

Nu er det ikke sikkert et hjemmekontor kræver megen båndbredde - jeg har arbejdet hjemmefra med et 1200bps modem rundt egnet 0,001 Mb/s - men det var før Windows og med terminal emulerings program.

Men en wifi-extender kunne vel være en mulighed - placeret passende sted undervejs. Eller mobilt internet.

Alt afhænger af behovet.

... ja, det går nok ikke i dag. Jeg sidder med nogle tegne opgaver der ligger i skyen, så det kræver lidt båndbredde fra tid til anden, så høj båndbrede og stabilitet er et must, hvis jeg skal kunne holde ud at arbejde hjemme. Nå, ja og så skal der jo også lidt musik til arbejdet, som også typisk streames.

Mvh
Jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis