Hvordan anvendes kløtzel

Mine varmerør er pakkede med rockwool og pap som er ret sprødt og falder fra hinanden. Jeg vil gerne undgå at starte forfra med rørskåle eller lignede. Jeg er blevet foreslået at pakke dem kløtzel.
Er der har en guide eller tip til hvordan det skal anvendes? Skal det gøres vådt eller hvordan får man det til at sidde fast?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du pakker bare rørene ind og slutter af med kløtzel. Derefter giver du det en gang tapetklister. Sådan gjorde vi det i min læretid.

Søren O
Hvis de er så møre vil det måske være bedre at bruge pvc-folie, dog er kløtzel bedre ved bøjninger.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

En fordel ved pvc inddækning kunne være at så ser isoleringen ny ud. Går rørene gennem uopvarmede rum skulle du måske lægge et ekstra lag (lameluld) på for at energioptimere lidt.

Søren O
@søren Der er faktisk ikke nogen radiator i rummet, så rummet varmes mest op at de varme vandrør som ikke har isolering (endnu)
Fandt en video hvor man kan se metoden. Han får det til at se let ud, men det er nok ikke så nemt når det kommer til stykket. Især fordi jeg har med mindre rør at gøre og en masse bøjninger.

Er det jeres erfaring at kløtzel er nemmere?

Link til video: https://youtu.be/FgMcEjCWTYY

Annonce
Flot arbejde han laver, men mon ikke han har øvet.
Du vil helt sikkert have meget lettere ved at bruge kløtzel.

Søren O
JakobGad - Det er også ham der sælger produktet, der har lagt den op😉
Hvis din isolering ikke ligger snorlige, så hold dig til kløtzl og masser af tapetklister.
Mvh.
Isolatøren
Tak, jeg gik i gang i går og det var ret nemt at arbejde med.
JakobGad - Hvis du efter et par dage får nogle meget lyse punkter hvor lærredet slipper, så smører du bare noget nyt kloster på der🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis