terrændæk og betongulv

Hej.

Jeg har banket gulvet op i sommerhuset grundet lugt. Gulvet var træplader, 50mm isolering og 7 cm beton uden rionet. Under betonen lå en tynd fugtspærre og 20 cm ral på sand. Ellers ingen isolering (der er ikke udtalt fodkoldt)

Huset ligger 3-400 meter fra vandet og grundvandet er blot 40 cm under overfladen.

Da vi åbnede gulvet ned til ral’en så det fint tørt ud og uden lugt (mistænker at lugten kommer fra træpladerne - de tidligere ejere havde kat som muligvis havde tisset hist og her).

Jeg vil egentlig gerne bibeholde lidt  af ral’en, som jo er et glimrende kapillærbrydende lag når nu grunden er lidt fugtig, men så er pladsen trang. Derfor planlægger jeg at fjerne 5 cm ral og lægge grafitflamingoisolering, så konstruktionen bliver således::
1. Sand.
2. Ca 15 cm ral.
3. Fugtspærre/PE-membran.
4. Jackon super eps 80, 100 mm.
5. Radonspærre (selvom det egentlig ikke er et risikofyldt område).
6. Afstandslister 20 mm.
7. Rionet 6mm
8. Gulvvarmeslanger
9. Beton.
10. Gennemsigtig gulvepoxy eller fugtspærre og trægulv?

Lyder den konstruktion helt hen i vejret? Ville I også placere membranerne således?

Med venlig hilsen
Mads 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville tage aRal væk, grave lidt dybere og lægge ral ind igen med 5 - 10 cm og så mindst 250 mm Jackson super. 
Jeg mener ikke den fugtspærre under pkt. 3 har nogen betydning. EPS er også kapilar brydende
 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis