Nilan rumtemperatur

Håber jeg er i rette forum med spørgsmål om ventilationsanlæg. Ellers sig til :)

Jeg har fået installeret et Nilan comfort 300lr og har her efter et par uger endelig fået koblet appen på. Den viser så en rumtemperatur i appen på 15 grader celcius, men vores hus er opvarmet til 20.

Er det normalt? Er det føleren den er gal med? Eller isolering af rør og anlæg?

Og hvad bør og kan jeg gøre ved det? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Temperaturmåleren sidder enten på betjeningspanelet eller i veksleren ved indgangen af røret til udblæsningsluften.
Hvis det er det sidste, kan det tyde på at rørene er isoleret for dårligt. I nye huse hvor rørene løber under isoleringen vil faldet højest være 1-2 grader.
Ja. rørene løber her i isoleringen. Det 450mm papiruld, og rørene ligger ca 150mm under (der går nogle bjælker på tværs, der gjorde at de ikke kunne komme længere ned), og jeg har derefter smidt 120mm ekstra på som måtter oven på papirulden, der hvor røret løber. 

Jeg synes jo det burde være rimelig velisolereret med 270mm - og papirulden er pakket godt rundt om røret.

Når jeg skruer op for ventilatorerne stiger den målte temperatur, så det tyder jo på manglende isolering - eller måske en dårlig samling? 

Er der en god måde at debugge det på?

Du skal tænke på at den viste temperatur er et gennemsnit fra de rum som der udsuges fra. Har du f.eks. koldere baggang så trækker det gennemsnittet ned. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis