Rense værktøj, hvad med spildevandet

Hej,

Jeg ville lige høre jer om I havde en god ide. Jeg har et værksted, hvor der er en udevandhane uden for. Der er ikke noget afløb der, det løber bare ud på gårdspladsen.

Jeg overvejer at trække vandet ind i værkstedet, sætte en vandvarmer på, så jeg kan rengøre malerværktøj derinde.

Men jeg har som sagt ikke nogen kloak derovre, og jeg synes heller ikke malerrester og lignende skal havne ude på min gårdsplads eller i naturen. Og selv hvis det ikke kostede en milliard at tilslutte. så er det heller ikke så smart at udlede den slags spildevand til et minirens, som vi har herude.

Så mit spørgsmål er, om der findes en nem måde at løse det problem på? Et filter eller noget :)

Det er ikke så store mængder der er tale om, men det virker bare stadig forkert bare at skylle det ud på gårdspladsen. 
Hej, Jeg ville lige høre jer om I havde en god... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak Steensen, det havde jeg ikke lige forstået 👍
Steensen skrev den 09-04-2022 18:49:11

asgerhallas skrev den 09-04-2022 18:25:05

Jeg havde jo netop heller ikke tænkt mig at føre det ubehandlet ud i naturen :)

 Den er bemyndiget på Kolding75's udtalelse om at noget kloark vand ledes direkte til naturen, ikke dig Asger.

Det er nok min kommentar du er efter, og jeg kan godt se at den i ond mening kan tolkes som du skriver, men det er nu det omvendte der sker: Noget regnvand føres til renseanlæg i det der omtales som enkeltstrengede kloakeringer.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
JohnLarsen skrev den 09-04-2022 22:27:37

Steensen skrev den 09-04-2022 18:49:11

asgerhallas skrev den 09-04-2022 18:25:05

Jeg havde jo netop heller ikke tænkt mig at føre det ubehandlet ud i naturen :)

 Den er bemyndiget på Kolding75's udtalelse om at noget kloark vand ledes direkte til naturen, ikke dig Asger.

Det er nok min kommentar du er efter, og jeg kan godt se at den i ond mening kan tolkes som du skriver, men det er nu det omvendte der sker: Noget regnvand føres til renseanlæg i det der omtales som enkeltstrengede kloakeringer.

Både dig JohnLarsen og Kolding75 har fået skrevet det på en måde, så undertegnede forstod at lokums vand ryger direkte i naturlige vandløb. Det er min tolkning der er forkert tolket af mig, kan jeg se nu.

Jeg er selv udlært inden for faget, om end jeg ikke arbejder med det, så kender ganske fint kloak systemernes formål og opbygning, og til dels også regelsætning.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også