Gipsvæg: Forlænge MR stolper

Hej

Jeg er i gang med at renovere et værelse og i fuld gang med at stålprofiler op til gipsplader.
Jeg har dog den udfordring, at MR profilerne er 250 cm lange, mens lofthøjden er 255 cm.
Ja, jeg har bestilt den forkerte længde, sådan er det bare.

Men sådan et profil kan forlænges, ved at skubbe dem ind i hinanden, ved hjælp af de asymmetriske flanger. Det er hvad Knauf system manualen beskriver. Men der står ikke, hvorvidt de også skal skrues sammen,
Til gengæld er der nævnt at man som alternativ kan bruge en laske-samling, og der er vist skruer samt placering. Men ikke når de er skubbet ind i hinanden. Er det fordi det ikke er nødvendigt, at fiksere andet end i top og bund?

Håber der er en der ved noget mere end mig :-)

/Thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nå... efter længere tids søgen fandt jeg selv svaret - tænker det er rimelig enslydende med den forklaring der er her - altså at der skal skruer i på hver side, hvilket også giver bedst mening...
https://www.srpltd.co.nz/uploads/docs/walls-handbook-figures-12-13.pdf
Den fikserings tang som man bruger i top og bund kan lige netop komme op i enderne når man samler dem imod hinanden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også