Spots lyser kun med lidt lys

Hej, i forbindelse med renovering af badeværelse, havde vi spotlys indbygget i møblet over spejlet, jeg klippede ledningerne over og satte muffer på. Men nu er der næsten ikke lys i loft spotsene på badeværelset, hvad skal der gøres her 😬
Der er også spots i gangen lige ved siden af, men de virker fint
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jakob86 skrev den 07-04-2022 22:11:22

Hej, i forbindelse med renovering af badeværelse, havde vi spotlys indbygget i møblet over spejlet, jeg klippede ledningerne over og satte muffer på. Men nu er der næsten ikke lys i loft spotsene på badeværelset, hvad skal der gøres her 😬

Det lyder som om du ikke har fået nogen særlig god forbindelse i dine muffer. Så tjek dem igennem. Og husk badeværelse er et vådområde så dine samlinger skal være vandtætte.

Ups, kom lige til at se at det er dine loftspots der ikke er så meget lys i, og ikke dem i møblet som du har muffet. 

Har i skiftet pærerne i de spot? Tænker blot om de gamle kan have været 12 volt som i så har skiftet til 250 volt pærer? Ved dog ikke om man kan få pære i både 12 volt og 250 volt der passer i samme type fatning. Men kunne være problemet.
Har i prøvet at måle spændingen ved lyskilden? 
BTA Handyman skrev den 08-04-2022 11:18:39

Ups, kom lige til at se at det er dine loftspots der ikke er så meget lys i, og ikke dem i møblet som du har muffet. 

Har i skiftet pærerne i de spot? Tænker blot om de gamle kan have været 12 volt som i så har skiftet til 250 volt pærer? Ved dog ikke om man kan få pære i både 12 volt og 250 volt der passer i samme type fatning. Men kunne være problemet.
Har i prøvet at måle spændingen ved lyskilden? 

Det er 12 volt, men jeg fandt ud af at man ikke måtte sætte muffer på de 12 volts ledninger jeg havde klippet fri, så nu lyser det igen indtil det skal laves om

Men hvis du har istandsat badeværelset, så ville jeg da uden tvivl få skiftet de 12 volt spot i loftet til 250 volt med GU10 fatning i samme ombæring. Så meget nemmere at få nye pærer til fremadrettet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis