Beskidt tomrør

Jeg skal have trukket et 5x1,5mm kabel gennem et tomrør, der ligger under indkørslen. Flexrøret er fyldt med skidt og vand. Må kablet godt liggende det miljø? Lige nu har jeg trukket en vandslange igennem, da kablet ikke ville - må jeg smide kablet herigennem, trods vand og skidt?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
sker der ikke noget ved
Kabler må normalt også gerne ligge direkte i jord, så det er der ikke problemer i.

Elektronikteknikeren
De svar der er kommet er korrekte hvis du bruger Installations kabel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tillægsspørgsmål, hvad kan man smøre vandslangen med for at jeg kan få kablet igennem? Kan ikke få søgefjederen igennem, det er som om den sidder fast
Hvis en søgefjeder ikke går igennem nytter det ikke at smøre. Så er der en form for blokering et sted.

Silikonefedt er ret effektivt. Men ikke mod forstoppelse.

Har du prøvet at spule fra begge ender?
Og køre fjeder igennem fra begge ender?

Husk, at den til tider skal indføres under samtidig roterende bevægelse. Har jeg fået at vide 🤣

Elektronikteknikeren
Har kun spulet fra den ene ende - ellers spuler jeg teknikrummet til ;-)
Men jeg har tømt slangen med trykluft, så den burde altså være helt fri efter spulet. Der kan også kun ligge det skidt i slangen som må være kommet imens jeg skubbede slangen gennem fleksrøret, så der SKAL være plads. 
Du kan jo også lige prøve at sætte trykluft bag søgefjederen, nu hvor du har en kompressor til rådighed. Der skal så lige laves en intermistisk tætning omkring indføringshullet.

Elektronikteknikeren
Snor med vattot og en støvsuger i den anden ende.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis