Tapetsering på OSB plader?

Hvordan er fremgangsmåden så jeg får et holdbart resultat?
Det er glasvæv der skal på og ikke alm savsmuldstapet 🤗

Mvh 

Hellere skrue end svejse. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville fuldspartle det. Og brug noget armeringstape ved samlingerne. Lad som om det er gipsplader. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Fuldspartling er aldeles overflødig ved opsætning af glasvæv på OSB plader. Armeringstape er også overflødigt. Vævet er langt stærkere.

Til gengæld ville jeg vælge at opsætte samme type væv på begge side hvis ikke skillerumslægterne er mindst 75mm for at modvirke krumning.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lægter er 38x57 som det ses på dette billede.
Tænker at en spærregrunder er nødvendig så ingenting fra OSB pladerne kan trænge igennem og misfarve glasvævet. 
Fuldspartling er vel også 
nødvendigt for at få en plan væg som glasvævet kan sidde ordentligt fast i 🤷🏼‍♂️

Hellere skrue end svejse. 
Da der skal væv på begge sider, er dine skillerumslægter et udmærket valg. Derfor behøver du ikke at klæbe væv på begge sider af OSB pladerne.

Hverken fuldspartling eller spærregrunder er nødvendigt. Væv lim funger som spærregrunder og vævet skjuler hvad fuldspartlingen skulle skjule.

Brug ugrundet væv og afslut opsætningen med at mætte vævet med lim. Brug en malerrulle. Behandlingen gør også det efterfølgende malerarbejde langt lettere, da du kan springe grundingen over. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har selv oplevet mange røde og orange pletter der kommer igennem væv, filt, maling og hvad man nu sætter på. så ha’ en spraydåse med pletforsegler klar hvis du ikke forsegler/spærrer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Da jeg formoder Joden anvender nye OSB plader er risikoen for gennemslag ikke-eksisterende.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det har du nok ret i    jeg kun arbejdet med nogle der var 50 år gamle.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også