Hej
Jeg har i dag et tag mellem hus og værksted.
I takt med at tiden går er der blevet trangt i vores depotrum og der er knap plads til kontor længere. Af denne grund ønsker jeg at lukke det overdækkede areal (fra port til husmur) på billede 1 og derved skabe nogle kvadratmeter til kontor. Jeg ønsker at trække gulvvarme derind, samt at isolere mv. efter gældende regler. Uvisheden ligger dog i, hvorvidt lukningen af dette er tilladt. Vinduet og døren som er placeret på "bagvæggen" fører til et frokostrum med en anden udgang til udendørs, vinduet i huset til et toilet og depotrum og døren i huset er sekundær indgang til bryggers. Der er tidligere søgt om at lukke dette, dog blev det ikke til noget (35 år siden). Det overdækkende tag er siden lavet om, da frokostrummet, som ligger på hushjørnet, kom til. Tegninger af det godkendte, samt det nuværende ønskede kan ses på billede 2.
Vil det umiddelbart være muligt at lukke dette hul uden videre? Bør man være opmærksom på noget?
Billede 3 viser hvordan huset ser ud ovenfra. Eks. carport er det overdækkede og det af tilbygning som grænser op imod Eks. carport er frokostrummet.
På forhånd tak 😀