Reparation af gammelt lysskilt..

Hej
Jeg har købt et rigtig fedt gammelt lysskilt hvor der er en revne i plexiglasset..
Jeg vil gerne gøre det stærkt så revnen ikke bliver gennemgående..vil jeg kunne ligge et lag epoxy lim over hele bagsiden for at forstærke det ? Tænker jeg vil gøre det over det hele for ikke at få forskellige farvenuancer..
Eller er der noget smartere jeg kan gøre😊
Mvh miss ..
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er revnet langs hele den lodrette og den vandrette linie imellem den grønne og hvide farve så man ser det ikke umiddelbart ….
Velkommen på lds. 
Så ville jeg nok duppe noget 2 komponent lim over revnen bagfra, varme det lidt med hårtørrer så limen bliver meget tynd flydende og siver ned i revnen. 
Det er denne som jeg har haft god erfaring med til mange ting. (tryk for LINK )
Jeg blander det ved siden af og bruger en lille skruetrækker eller lignende til at duppe det på med. 
Den hærder på 2-3 timer men noget hurtigere hvis du varmer op. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Til plexiglas ville jeg bruge acetone.
Du går på apoteket og køber en injektionssprøjte og kanyle. Acetone får du i byggemarkedet.
Acetonen påføres bagfra med kanylen forsigtigt i/langs revnen så det siver ned. Vi taler om små mængder som "svejser" plexiglasset sammen igen. En rolig hånd er nødvendig.
Ovenstående gælder kun for hårrevner! Hvis de to sider af revnen er længere fra hinanden, bevøver du lim.

Der findes en glasklar kraftig tape , som man bruger til nødrepation af glasvinduer,  plexiglas osv , jeg bruger det selv til revnde glas i drivhuset ..................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også