Korsør 6 hk, slaglængde på under 10mm

Hej allesammen. 
Jeg er virkelig ude og skide her og er total snotforvirret, har haft problemer med at tændrør soder til og der ikke er megen kompression har så fundet løsningen på dette med at det nok er udstødningsventilen, jeg har lavet en kompressions test på som sagde lidt under 2 bar tænker ikke det er nok, men jeg opdagede da motor kørte rundt at stemplet knapt nok bevæger sig maks 10 mm i top men uden at gå helt i top, motor starter med det samme men kan dog kun gå i gear ved meget høje omdrejninger ellers går den ud. nogen med en god ide på hvad årsagen kan være til dette.
https://www.youtube.com/watch?v=QZyDxJz8opE&ab_channel=HenrikMarkussen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja 2 bar i kompressions tryk er ikke meget.
Så utætte ventiler, eller slidte stempelringe/stempel/cylinder.
Du kan prøve at give den en lille sjat motorolie ind over stemplet, hjælper det betydeligt på trykket i kompressions testen er det utætheder mellem stempel/og cylinder.

Når motoren kan køre, er stempelvandringen sikkert ok, medmindre der er sat forkerte stumper i på et tidspunkt.

Det kunne måske også være en petroleums motor, som jer husker kørte de med lavere kompression. (med 2 bar tryk er stadig ikke nok)


Vi prøver igen, i morgen --
det med olien vil jeg prøve i morgen. men tror det ender med den må hives ud af båden og hjem på værkstedsbordet og ha den helt store tur desværre.
den kan godt køre på petroleum blandet med benzin, men det gør den ikke mere der er heller ikke 2 tanke i så tænker det er mange år siden den har gjort det.
det er 10 mm jeg mener det er også det jeg ikke kan forstå kurt. jeg har haft en skruetrækker i hvor tændrør sidder og derefter drejet svinghjulet rundt.

På en eller anden måde må du måle forkert. I følge denne side mysigma.dk - Sigma  er slaglængden 90mm 575cc Hvis du sætter et langt stykke rundjern eller en rundstok så skal du jo kunne følge stemplet hele vejen ned og op igen. Jeg tror ikke på at motoren kun køre med 10mm slaglængde det er jo sådan en motot som man bruger til modelfly. Når jeg ser på diverse tegninger så ser det ud tilat tændrøter ikke sidder over stemplet måske er det en art forkammer du måler på


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
skruetrækkeren bevæger sig ikke mere en små 10 mm og den er sat i hvor tændrøret sad og kan se med lidt lys at stemplet ikke bevæger sig mere end det.

Enig med Kovas - kan det tænkes det er en af ventilerne du måler på - den er nok sideventilet -altså ikke overliggende ventiler  ( de sidder ikke i topstykket ) . alle Knallertmotorer jeg har set 50CM3 har længere slaglængfr.

 

Hvis jeg tyder dette billede rigtigt, sidder tændrøret over udstødningsventilen på den en-cylindrede.
www.mysigma.dk/korsor/manual/man07g.gif

Motoren trænger sikket til nye stempelringe og slibning af ventiler.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis