Trapezskruer oppe eller nedd

Nogen der har dårlige erfaringer med bund-skruer? 
Syntes det principielt er forkert at skrue i nede i bunden af en trapezplade ift vandtæthed, og jeg tænker det samler skidt. 
Men det virker jo omvendt som den normale løsning idag. 

Mvh Troels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har også svært ved at se logikken i at skrue i bunden, netop fordi man jo laver en forhindring af vandets afledning og dermed samles der skidt omkring skruen.
Men jeg tror at med "det nye" kan man spare nogle mm i længden af skruen, og så har producenten af tagpladerne muglighed for at sælge noget nyt hurtigere   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg gætter på at kun er for at lette monteringen. I bunden kan skruerne spændes til på moment. Jeg ville spænde dem i toppen, både for tæthed og skidt.
jeg ville til hver en tid montere i bunden. Der er en pakning på skruerne og når den er spændt rigtigt til så løber der ikke vand ind. Det er ikke svært at lukke for en vandhane hvor der et et stort tryk. På taget løber det bare forbi. Især på de tynde plastic trapetz plader bliver de meget nemt deformeret hvis man skruer i toppen. Har set at der har været en lille fordybning i toppen ved hver skrue hvor vandet kunne ligge. Og du kan ikke spænde kun skrue til.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis man skruer korrekt i toppen har jeg erfaring for at tagplader "klaprer" i løbet af få år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis