Udtag til lampe - strømmen gået

Hej
Jeg har afmonteret en lampe fra loft. Jeg kom til at fjerne alle ledninger og det betød, at strømmen på én stikkontakt nu ikke virker.. jeg har fire ledninger og en plastik-ting med fire udgang.

Hvad gør jeg for at få strøm igen?
Jeg skal ikke have en ny lampe op (lige nu).
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at samle de to blå. Så vil jeg tro at din stikkontakt virker.
Blå og rød er sikkert tændledninger - sæt en samlemuffe (2 i alt) på begge ledningsender.

Søren O
Den sætter du bare en muffe på, så der ikke er blanke kobberender.

fase
Der er 3 hvide som sikkert er fase, Så skal der være 3 x nul også. Jeg vil næsten tro at det er de 2 lyseblå og den sorte De samles i den ene muffe og så sættes den brune i den anden muffe. 
Du afbryder ved sikringer når du arbejder med det, og det eneste der kan gå galt er at sikring springer og det er jo ingen katastrofe. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok, men der er to blå, en rød og en sort/brun. Så to blå og den røde i én muffe og den sort/brune i ek anden muffe? Eller forstår jeg det forkert?
Jeg forsøger i aften. Tak for hjælpen.
Annonce
Blå i og sort en muffe og rød i en muffe.

fase
Den ene hvide går ned til kroneafbryderen sammen med den røde og den sorte (hvid er fase ned og rød og sort er tændledninger tilbage til lampen).
Hvis der ikke er en stikkontakt sammen med afbryderen er der ikke brug for nulleder ned til kroneafbryderen. Før i tiden var der typisk en lysekrone med 2 tændinger sådan et sted.
Jeg skrev: Jeg vil næsten tro at det er de 2 lyseblå og den sorte samles i den ene muffe og så sættes den brune i den anden muffe. 
Sådan skal det samles hvis du har stikkontakt sammen med afbryder hvor du tænder lyset
Har du krone afbryder ( Dobbelt ) Så skal det samles som Fabrin og KAW forklarer.
Altså brun og sort i hver sin muffe og de 2 lyseblå sammen i en tredje muffe. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hjælpen allesammen :) strømmen kom ved at koble de to blå sammen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis