Understøttelse af træterrasse hvor der ikke er flisebelægning under

Hej,

Jeg er ved at bygge en træterrasse som er delvist ovenpå en eksisterende fliseterrasse. Jeg har tænkt mig at støbe stolpefødder hvor der er græs, men jorden er utroligt hård så det er et stort arbejde at grave ~60 huller. Er der en anden måde problemet med understøttelse kan løses på?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet skruefundamenter?
Du kan bare understøtte det med fliser som du er begyndt på. Grav bare græstørv væk lige på det sted Når det er træ terrasse er der slet ingen grund til at det kommer ned i frost fri dybde m.m. Som billedet viser så kan du nemt fastgøre det så der ikke er risiko for at det letter i kraftig storm. 
I andre tilfælde kan man lave punkt fundament i hvert hjørne for at holde det nede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg står i næsten samme situation som trådstarter - skal lægge 4x10 meter træterrasse på eksisterende betonfundament, og så skal den fortsætte yderligere 4x4 meter ud over fundamentet. 

Den skal anlægges med brædder oven på kompositstrøer. Strøerne skal lægge på fliser (uden for betonfundamentet).

Hvor stor skal afstanden mellem fliserne være? Og skal jeg bruge stabilgrus, stampe mv. før jeg lægger fliser på?
@Tuefar Jeg endte med at grave huller som jeg smed stabilgrus i. Det blev super solidt og rør sig ikke det mindste når man går på den 
Pivflot resultat PR6! Hvor stor huller? Bare så du ku' smide en flise ovenpå? Og lagde du fliserne med 50x100 cms afstand (50 mellem strøer og 100 fra flise til flise)?
Annonce
Mange tak Tuefar.

Ja hullerne er lidt større end fliserne, og så er der 80-100 mellem punkterne. 50-60 mellem strøerne, jeg kan ikke lige huske hvor meget det blev :-)
Tuefar skrev den 23-02-2023 13:07:53

Jeg står i næsten samme situation som trådstarter - skal lægge 4x10 meter træterrasse på eksisterende betonfundament, og så skal den fortsætte yderligere 4x4 meter ud over fundamentet.

Den skal anlægges med brædder oven på kompositstrøer. Strøerne skal lægge på fliser (uden for betonfundamentet).

Hvor stor skal afstanden mellem fliserne være? Og skal jeg bruge stabilgrus, stampe mv. før jeg lægger fliser på?

 Hej Toefar, og i andre. Jeg står til at anlæg det samme (træbrædder på komposit strøer) da jeg er begrænset af højden af en udestuesdør. Jeg er nysgerrig på hvordan det endte?

Hvad gøre man med komposit strøerne ved overgang fra fliser til græs? Og ligger man bare strøerne løst på fliserne? Jeg kan se at når det er træ skilet så er der nogle tværstrøer mellem strøerne.
Vh. Udi
Hej Uldi
Jeg endte med træstrøer. Hvad er din højde op til underside af døren?
Tuefar skrev den 07-09-2023 09:48:03

Hej Uldi
Jeg endte med træstrøer. Hvad er din højde op til underside af døren?

 Hej Tuefar, jeg har ca. 6 cm i alt fra fliser til døren.  Har også kigget på om træstrøer, men de mindste jeg kunne finde var 38x57mm som skulle ligges på noget.

Vh. Udi
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis