Fjeder-korrespondance

Hej alle

I entréen har vi et korrespondance-setup med 3 afbrydere. Krøllen er at afbryderne er med fjeder (så de hopper tilbage når man trykker), og jeg kan høre et "buzz" (eller summen, eller rumlen eller hvad man skal kalde det) fra loftet når jeg trykker og ind til jeg giver slip.

Jeg vil gerne bare skifte afbryderne (til hvide, da de er grå idag), men hvad hedder sådanne afbrydere, og hvad hedder setup'et mere præcist?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har et kip relæ installeret.
Almindelig afbryder med fjeder er hvad du skal bruge,
Eventuelt kan du bare skifte ramme og tangent.
Som nævnt ovenfor er det nemmest at skifte ramme og tangent.

fase
Prøv med et billede. Hvad du skal bruge kommer lidt an på hvilken type de gamle afbrydere er. 
Minitangent - plantangent eller fuga. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
@ev elmand - siger det vedhæftede billede noget?

 

Den afbryder, du har på billedet, Skal du være heldig for at finde. Den er blevet erstattet af denne afbryder. Husk at bestille ramme og fjeder. Begge dele findes under afbrydere.

fase
Ja det er den der hed plantanhent som kan erstattes af fuga som Fabrin skriver. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis