Lofthøjde

Hej alle kyndige hoveder! 
Jeg har nedsænket gipsloft i min lejlighed på 5.sal. Da foreningen skal have nyt tag, har jeg fået at vide at, renovation indebærer udskiftning af mit loft. Dette fordi der har været flere tilfælde af vandskader, så al isolering skal skiftes, og dampspærre højst sandsynlig ikke er intakt( ligger lige over gipsplader -uden installations afstand..) 
Nu er mit spørgsmål: det loft jeg har nu, er, helt åndssvagt, sænket under vinduerne! Jeg tænker at dette ikke er helt smart, og sikkert ikke lovligt heller.. men når der bliver lavet et nyt loft, skal det så etableres præcis som det gamle? Eller er der krav om at vinduer skal være "frie" ? Altså at loftet skal ligge over vindue..? 
Håber nogle har lidt indspark til dette, kan ikke finde regler om det med det lidt for lave loft..
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Jeg tror ikke lige der er regler for at det skal være over vinduer, men der er regler for minimum lofts højde i lejligheder. 
Når nu loft og isolering skal skiftes så er da oplagt at får det læneger op. Det er noget du skal have ind i planlægning så tidlig som muligt. 
Hvis der pludselig en dag står 2 mand som har fået ordre på at dit loft skal laves magen til det der er der nu, så kommer du ikkelangt med dine ønsker. 
Brokker de sig over merudgifter til f.eks. elektriker, så må du måske hoste op med en mindre del selv. Men du kan da starte forhandling med bestyrelse eller lignende uden det tilbud. Her kommer det jo også an på om det er leje - andels -  eller ejerlejlighed

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja, det er rigtigt. Det er mærkeligt at man må lave sådan et loft der er lavere end vinduesrammen.. tak for dine råd.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også