Stygge vandpletter trægulv Millimeg 3 02-04-2022 16:39 Hei, jeg til min gru lat ligge en fuktig klud på gulvet i to dager og lavet en mørk plett. Har prøvet at vaske det væk med vand, og sæbe og lat det tørke men det hjælper ikke. Tenkte kanskje å prøve oxalsyre, noen erfaringer? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Gregeren 5657 2830 02-04-2022 18:51 Det kan ikke vaske det væk, når det er lakken der mangler, fordi kluden har opløst den.Så du er nød til at give gulvet en let slibning lokalt, og lakere, og polere.Det er hvad der kan ske, når lakken er vandbaseret. Elektronikteknikeren
kurta 839 4800 02-04-2022 22:21 Kan det passe, at lakken mangler? Jeg har godt nok ikke hørt, at lak kan opløses, heller ikke selv om den er vandbaseret.Jeg kan i øvrigt ikke ud fra billedet vurdere, om den er vandbaseret eller spritbaseret.Jeg kan forestille mig, at hvis gulvet er lakeret, så kan fugt være trængt gennem lakken og har lavet fugtlommer mellem træet og lakken.Så kan du måske være heldig, at du kan redde det med den metode, som jeg anvender på møbler.Jeg har lavet en lille video, hvor jeg viser, hvordan jeg gør. Fjerne fugtpletterUmiddelbart synes jeg ikke, at linket virker, men så kan det i stedet kopieres fra næste liniehttps://www.youtube.com/watch?v=C1ghbVlxock Kurt B. Andersen