vægbeklædning på toiletværelse

Jeg skal lave mini bryggers om til toiletværelse, IKKE badeværelse.
Den ene væg er i virkelig dårlig stand med store huller og maling og puds der skaller af. Der sidder også en masse rør og ledninger, så jeg tænkte at i stedet for at bruge en MASSE tid på at fuldspartle væggen, så kunne jeg sætte et par tynde gipsplader eller en anden slags plade på væggen og bare klæbe den fast. Jeg ville selvfølgeligt sørge for at ledninger og rør blev løsnet fra væggen inden da og sat på igen bagefter. Så kunne man spartle samlinger og filte den, hvis det var nødvendigt.
Nogen forslag til plader jeg kan bruge? En standard gipsplade er lidt for tyk, da der ikke er meget plads mellem rørene og væggen. Jeg har set at man kan få 6,5 mm gipsplader, men det er vist til at forme buer med, så det virker ikke ideelt.

-I reject reality and substitute my own.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som en væg hvor det løse skal hugges af og så skal der pudses op med mørtel og cement blanding. Men at billede af opgaven ville give mere præcise svar. 
Man kan ikke lime tynde plader på noget ujævn og så regne med at det bliver lige. Derimod er mørtel det mest fleksible materiale man kan tænke sig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Har lige renoveret bad. Den ene væg fik en 6 mm jackon plade, spartel,filt og maling  

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også