Løse koblingsdåser ved brusearmatur

Hej folkens.

Jeg har afmonteret et brusearmatur i badeværelset i forbindelse med vedligehold, og synes at koblingsdåserne i gipspladevæggen, specielt den venstre, sidder løst.

Her en video af problemet: 

Kan jeg gøre noget for at få mindre slør i koblingsdåserne? Det gør nemlig også at brusearmaturet sidder lidt løst, selv med spændte rosetter monteret.

Inden jeg samler det igen, vil jeg selvfølgelig fylde silikone i hulrummet.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et spørgsmål mere: Når jeg skruer den excentriske forskruning ud, følger messing-omløberen med. Skulle den ikke blive siddende inde i koblingsdåsen?
Mener du den del med indvendigt gevind eller den del med udvendigt gevind?

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
S. Fabrin skrev den 02-04-2022 12:22:43

Mener du den del med indvendigt gevind eller den del med udvendigt gevind?

 Delen med indvendigt gevind følger med ud.

Den del der følger med ud kunne godt  ligne en haneforlænger. Du skal ikke fylde hele hulrummet op med silikone. Bare give det rundt i kanten så det er tæt mod væg og ind til kanten af dåsen.
Der kan godt være lidt slup i dåserne.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 02-04-2022 12:54:27

Den del der følger med ud kunne godt  ligne en haneforlænger.

Ja, det ligner bestemt sådan en, når jeg søger på haneforlænger på Google. Den kræver vist et specialværktøj at spænde fast. Måske sådan en fætter her? Nøgle til radiator forskruning

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ellers skruer du den på den excentriske først og så hele molevitten i dåsen bagefter 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hvis det kun er exentrikker der sidder løst burde den hvide del inde i dåsen kunne spændes, der er lavet nogle hakker du måske kan få held med at få et par flade skruetrækkere ind og spænde den (går ikke ud fra du ligger inde med en tang til en gammel wirsbo dåse :D )

Hvis det er hele dåsen der sidder løst kan det måske hjælpe at skifte roset og exentrikker til denne type Roset Exentrikker den plejer at kunne spændes godt ind mod flisen.


Mbs skrev den 02-04-2022 21:14:38

Hvis det kun er exentrikker der sidder løst burde den hvide del inde i dåsen kunne spændes, der er lavet nogle hakker du måske kan få held med at få et par flade skruetrækkere ind og spænde den (går ikke ud fra du ligger inde med en tang til en gammel wirsbo dåse :D )

Har forsigtigt prøvet at dreje med et par skruetrækkere, men det giver sig ikke. Før jeg lægger flere kræfter i, gad jeg godt vide, om jeg skal dreje med uret for at spænde?

Jeg har to der begyndte at gøre det samme, jeg 3D printede 2 "bøsninger" der passer rundt om røret, så det ikke kan bevæge sig i dåsen, problem solved, det sidder fast som nyt :)

Mvh

Morten

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også