Udskiftning af kontakt til lysdæmper

Hej Alle,

Står og skal udskifte en almindelig kontakt til en Led lysdæmper (model vist på billede).Er der en der kan være behjælpelig med hvor ledningerne skal placeres.
Det er den øverste kontakt der skal udskiftes (dertil der på nuværende tidspunkt tilgår 2 brune og en sort)
Har også tilføjet et par billeder der viser indgang til de andre kontakter.

Håber meget at nogen kan hjælpe og beklager hvis jeg ikke har brugt de rigtige “fagtermer”.

På forhånd tak
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brune fra afbryderen monteres i L, sort fra afbryderen monteres i klemmen med bølgelinie. Så tagen du en blå fra stikkontakten og monterer i klemmen N. Fra klemmen N monterer du en ledning 1,5 mm2 og forbinder med det frie hul i stikkontakten.

fase
Mange tak S. Fabrin for fit hurtige svar.
Tillægsspørgsmål: skal begge de 2 brune ledninger ind i “L” på lysdæmperen. Er ikke sikker på ar der er plads til dem begge 2 i samme klemme?
Og det gør ingen forskel hvilken af de 2 N’er man indsætter den blå fra stikkontakten i?

På forhånd tak

Mvh.
Otto
Begge brune skal i samme klemme L, jeg tror helt bestemt, at der er plads til begge.

fase
Så virker det.
Mange tak for hjælpen 😊👍

Mvh
Otto
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis