Hjemmelavet byggetelt?

Hej :) Jeg er i gang med at finde ud af, hvordan jeg nemmest og billigst laver en overdækning til et kolnihavehus, som vi skal hejse om tre uger på Amager.

Det er et lille hus, 6,85 x 8,3m og kun 3,5m i højden på højeste punkt. Udfordringen er, at det bygges af nogle halmelementer, som bliver leveret på en bestemt dato, og dén dag skal huset hejses. Ligegyldigt om solen skinner, eller om det regner. Til gengæld går det hurtigt. På tre dage er huset lukket og ikke længere sårbart overfor regn.

Jeg sidder og kigger på byggetelte. Super smart - og mega dyrt. Så jeg tænker på, hvordan jeg laver en overdækning/et sejl, som fungerer? Jeg kan købe en stor presenning, fx 12x15m. Men hvis den skal op over området, hvor vi bygger, skal den 4m op. Det er jo nogle lange stænger, og de skal stå fast.

Er der nogen, som har gode idéer eller erfaringer? På forhånd tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke så svært og så alligevel lidt svært.
Du kan jo ret nemt grave 1 stk 5 m stolpe ned  midt på i begge ender sætte em overligger på og trække presenning op over som et "spejder telt." Men det er meget at gøre ud af det hvis det er godt vejr de dage
Problemet er også at det sikkert skal ind med kran, og så kan presenning alligevel ikke være der. 
Det er nok nemmere at have billig Harald presenninger klar og så overdække de enkelte elementer efterhånden som som de rejses. Man kan så klippe f.eks 1 m brede strimler og lægge over. Have nogle billige lister og skrue dem fast hen over presenning i hver side.
 Ellers må du høre hos firmaet der leverer hvordan de ville gribe det an. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hvis du køber haraldnyborgs billige partytelt 5x8m . så er det ikke helt stort nok til at hele huset kan stå inde, men der er overdækning så men har det hele i tørvejr i starten. derefter kan teltet sælges for det halve.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 02-04-2022 08:47:58

Hvis du køber haraldnyborgs billige partytelt 5x8m . så er det ikke helt stort nok til at hele huset kan stå inde, men der er overdækning så men har det hele i tørvejr i starten. derefter kan teltet sælges for det halve.

Ja jeg havde tænkt noget lignende. Jeg tænkte på at købe Harald nyborgs 3x9m partytelt og placere det så det dækker hele den ene side af huset. Og så kunne man sætte en stor presenning i toppen, som går ned og dækker resten af huset. Men det ville kræve, at partyteltet hæves 1,5m fra jorden. Så det skal op på nogle længere stænger eller stolper og stadig stå stabilt.

Ville det være realistisk at få til at fungere?
det telt på 3x9 er virkelig noget skrammel. Jeg købte et engang som tillæg til det på 5x8 og endte med at levere det tilbage og fik pengene igen. Når jeg foreslår det andet så er det ikke fordi jeg tænker at hele huset kan være der inde. Men at man kan komme igang og så ud fra vejrudsigten kan lade det stå elle ta det ned. Men nu er selve byggeprocessen jo ikke rigtig beskrevet så måske tænker jeg helt galt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg ville dække af med presenninger nedefra, hvis der er regn e.l., som elmand foreslår.
Fastgørelse af alle billigteltløsningerne er nærmest umulig hvis det som i dag blæser 10 m/s eller mere.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis