Stikkontakt til vandvarmer

Hej
Tjah, den har nok set bedre dage og er lidt mør. Det er en vandvarmer der er tilsluttet. Skal der bruges særligt materiel til udskiftning eller kan man bruge alm. afbryder i underlag? Er der nogen særlig grund til, at man har lavet det med en afbryder på den måde?
Det er ikke hos mig selv, skal det lige nævnes.

Vh Anders

Vh Anders
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en almindelig afbryder ( ikke stikkontakt) Den sidder på et underlag med kabelafgang. Jeg kan godt se at underlag er knækket af i det ene hjørne. 
Det er meningen at kabel skal ind igennem aflastning fra oven. Og så kan det ret let komme til at se hæderlig ud. Der mangler dog et dæksel over aflastningsdelen. 
Det kan erstattes med en almindelig afbryder med udvendig underlag. Og så igen kabelaflastning LINK

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du skal jo være sikker på, at der kan slukkes for vandvarmeren, enten på en kontakt eller en særskilt gruppeafbryder.
Hvis der tømmes for vand om vinteren eller anden grund, så tåler vvb-en ikke at være tændt uden vand, - så brænder varmelegemet af 😥
Hvis afbryderen udskiftes, så skift den til en afbryder med signallampe, så man kan se om der er afbrudt eller ej. Du kan også bruge en stikkontakt.

fase
Man kan normalt slukke for vandvarmer ved at dreje termostat helt i Nul. Så kommer der et klik og der er slukket. Men med afbryder er det måske lidt lettere. 
Den måde din vandvarmer er tilsluttet i sommerhuset er ganske normalt, og det gælder for mange fast tilsluttede brugsgenstande. Oliefyr, cirkulationspumper, gasfyr o.s.v. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg synes at det er udmærket med en en afbryder på det varme vand i et sommerhus. Så kan man selv bestemme om man vil have varmt vand ved korte besøg, og man kan slukke nogle timer før end man forlader sommerhuset. Varmvarmere kan være lavet på forskellig måde. Min gamle Fresh vandvarmer har ingen justerbar termostat eller indbygget afbryder.
Ok det giver god mening 

Vh Anders
Min gamle Fresh vandvarmer har ingen justerbar termostat eller indbygget afbryder.
Hvordan indstiller du den ønskede temperatur på det varme vand? Eller hvilken temperatur er vandvarmeren indstillet på?

fase
S. Fabrin skrev den 04-04-2022 12:50:38

Min gamle Fresh vandvarmer har ingen justerbar termostat eller indbygget afbryder. 
Hvordan indstiller du den ønskede temperatur på det varme vand? Eller hvilken temperatur er vandvarmeren indstillet på?

Den står fast på "alt for varmt" ;-)   Det er en Fresh vandvarmer af ukendt årgang. Jeg kan se at dem de sælger i dag reklamerer de med at der er stilbar termostat. Da det er en meget lille vandvarmer, skal vandet være meget varmt for at man kan få brusebade ud af den.

https://www.frishop.dk/pi/FRESH-Dolphin-vandvarmer-30-liter-1500-W-%C2%A9%22r%C3%B8r-stilbar-termostat_9005794_148799.aspx​​​
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis