Flaskevarmer til varm lim

Hej. 
Jeg skal prøve at smelte varm lim ( hide glue) og har set nogen bruge flaskevarmer. Limen skal varmes op i et syltetøjsglas i vandbad til 55 - 60 grader.
Men jeg er ikke sikker på at de flaskevarmer til baby mælk har trinløs temperatur regulering.
Der er optøning, 37grader og 85 grader, men er der også regulering imellem dem eller er det bare 3 positions kontakt?
https://www.dba.dk/soeg/?soeg=flaskevarmer
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billedet af flaskevarmer tyder maget på at det er trinløs. Der er bare markeret de 3 punkter som kan være væsentlig. Stregen bliver tykkere og tykkere bag knappen 
.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
De moderne elkedler kan også stilles i temperatur, tjekkede lige den første der dukkede op gik ned til 60 gr. men måske andre går længere ned.
så måske det er en mulighed, det skal bel være i vandbad ?
(elkedlen skal nok lige modificeres så den kan koge med åben/manglende låg.)

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret ev elmand og je_ns.
Det lyder logisk at der er trinløs regulering når stregen bliver tykkere. 
Jeg har en PID controller men det ville være nemmere hvis man kunne få flaskevarmer med justerbar temperatur.
Jeg har set at f. eks et par Philips  modeler, varmer kun til 37 grader og man kan kun justere hvor meget mælk man varmer op og opvarmningstiden. 
Ja, limen skal varmes op i vandbad, ligesom tempereret chokolade. 
Jeg må købe en billig brugt flaskevarmer og teste. 

https://youtu.be/TEgXq-omdTo?list=PLhvf_W6dG4C0eMPLiSakXnhd9UmcHfVuQ&t=105
Når man bruger "hide glue" og noget skal repareres, så kan man opløse limen med varme og evt damp.
 
Sous vide kan bruges til meget - også til nøjagtig temperaturstyring af varm lim.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
En opdatering   
Temperatur kan reguleres trinløs på den model jeg har købt.  Men kan varmes op til max 90 grader.
Den er også billigere i strøm i forhold til en 1500W kogeplade og en gryde med vand. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis