Loft (hverken Spartel/maling vil hæfte)

Hejsa,

Vores loft (puds?) ude i gangen (90 år gamle kbh bygning) driller.

Jeg har prøvet at male med Iso-maling, det gad ikke rigtig at hæfte.

Efterfølgende har jeg prøvet at grovspartle igår, her til morges faldt det også ned.

Hvad gør jeg galt her? Loftet føles tørt og virker ikke kalkholdig. Det skal lige siges der har været en gamle vandskade i loftet, men det er tørt og mange år siden! Se billed.

Hvad kan gøres? 

Hejsa, Vores loft (puds?) ude i gangen (90 år... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er er mange lag kalk som du prøver på at male/spartle over. Det går lidt i opløsning når det får vand, og derfor falder det ned efter både spartel og grunder som begge er vandholdige. 
Du kan kun komme videre på de 2 måder som er beskrevet 
1. fugte kalken med kost eller spray og så skrabe af til det gamle pudslag. Spartle op igen derfra, og male 
2. Sætte gipsplade direkte på med lidt lange skruer så de kan nå op i den tætte forskalling som pudslaget sidder på.
Jeg ville forsøge at skrabe det ned og se om pudslag er nogenlunde bagefter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Mit bedste bud er, at det er malet med kalk-limfarve, herunder evt. mosfarve. Det er ikke muligt at male med plastmaling eller acrylsandspartel på limfarve. Hvis det er ren kalk, bør kalkpuds kunne binde på det mineralsk men ikke på limfarve. 

Du kan så til gengæld male det med limfarve, som dog vist nok er noget besværlig at blande - men meget billig. Alternativt kan det - ingen garantier - gives microdispers og oliegrunder 

Mvh Troels
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også