Beton C25

Hejsa LDS brødre og søstre,

I forbindelse med forhøjning af nogle eksisterende punktfundamenter til søjler i en garage (med tungt tag) har den rådgivende ingeniør anført betonstyrke C25. Mit spørgsmål til jer er, hvordan jeg lettest får fremstillet dette beton?

Allerhelst vil jeg købe nogle små (20-25 kg) sække med fuldt færdigblandet mix, hvor jeg kun skal tilsætte vand. Jeg har søgt på nettet en times tid, men kan ikke finde noget, hvor betonstyrke C25 er anført. 

Lidt flere detaljer:
- I alt skal jeg bruge ca. 50 liter færdig beton.
- Støbningen starter ca. 10 cm under terræn og slutter ca. 13 cm over terræn.
- Fundamenterne måler 31x31 cm.

Årsagen til, at jeg skal udføre dette arbejde, er, at jeg skal erstatte to limtræssøjler med stål/murstensøjler. I midten placerer jeg en galvaniseret HE 100 A søjle, som så om-mures. De eksisterende limtræssøjler står på en bjælkesko, der er støbt ned i et fundament, som slutter ca.. 10 cm under terræn (flisebelægning). De nye HE 100 A søjler og murstenene skal stå på et fundament, der flugter med boligens sokken, dvs. 13 cm over terræn. 

Et ingeniørfirma har foreskrevet og beregnet denne løsning.

På forhånd mange tak for jeres gode svar.

Mvh.
Hjemmemekkeren


Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På Ålborg portland beregner LINK kan du indtaste din opgave. Jeg prøvede at sætte en lille søjle ind, og der kommer der et forslag til blanding med støbemix 1 cement og 5 støbemix . Og så en forventet styrke på C25 
Jeg mener at styrkeklasse C25 betyder trykstyrke på 25 MPa 
Hvis du læser på denne LINK færdigbeton så står der hvis dutrykker på mere info. trykstyrke 35 MPa 
Så dit behov er opfyldt med en almindelig til stærk beton blanding.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik,
Tak for dit meget fine svar!
Mvh.
Hjemmemekkeren.

Med venlig hilsen
Hjemmemekkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis