Opus 74 stikkontakt til 2 faser, jord og nul

Hej
i vores bryggers, vil jeg erstatte det gamle vaskemaskine stik, med en dobbelt stikkontakt af ovenstående type, på en Opus 66 indmuringsdåse 2 modul. Jeg har fået at vide af en elektriker, at der findes en type hvor man kan tilslutte 2 faser for at fordele belastningen ved vaskemaskine og tumbler, men jeg kan kun finde typen med 2 tændinger, hvortil der ikke må kobles 2 faser. Er der nogen der kender til typen? Eller skal man brude 2 stk 1 modul med mellemstykker, og så tage 2 enkelte stikkontakter.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan då en dobbelt vandret opus 74 med netop 2 tændinger
www.wattoo.dk/opus-74-vandret-dobbelt-stikkontakt-med-jord-og-to-taendinger-1-2-modul-lauritz-knudsen-1017050123-1017050110
Tak for svar, men en sådan med 2 tændinger, må ikke tilkobles til 2 faser. Det skriver LK på deres hjemmeside. Typen er vist beregnet til, at mindst en af kontakterne kan bruges til styring af IHC mv. Det jeg har brug for er en type med 2 forskellige faser
Der er ikke andet at gøre end opsætning af 2 stikkontakter. Men det er jo heller ikke så galt. 
Var der tale om Fuga kunne de være i samme underlag og med dobbelt ramme, hvis det er 2 faser fra samme gruppe, 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så ender det nok med 2 stk Opus66 indmuringsdåser 1 modul, og så 3 mellemstykker, så skulle det passe til 2 Opus 74 stikkontakter
Det forstår jeg ikke? 2 stk 2M moduler til 2 enkelt stikkontakter?
Undskyld jeg mener 1 stk 2M moduler. og så et skille stykke
Men dine 2 stk 1M kan også bruges. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis