LED spots blinker

Hej

Jeg har skiftet en trafo ud med en led driver til nogle 12v spots.
Umiddelbart virker det fint ved de LED drivere hvor der ikke er så mange spots tilsluttet, men ved de to drivere hvor der er 7 spots koblet på (4+3) tænder de ikke, eller slutter hurtigt igen.
Hvert spot er 5,8W og 510mA, så det burde kunne trækkes af min 50W driver med max på 4,16A idet jeg lander på 40.6W og 3,5A. I den gamle 12V trafo var der flere udgange, men i min LED driver er der kun en, så jeg har lavet en samling, som måske er den der driller? - Dog ser det ikke ud til at være en løs forbindelse idet jeg har været efter den af flere omgange. Er det bare ikke muligt at samle som jeg har?
Hver af de to grå kabler der går til dåsen er tilsluttet + og -
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Virker i øvrigt hvis jeg piller en af de grå kabler ud
Hvorfor går det hvide kabel fra driver ikke direkte ind i samledåse ? Det kunne tyde på at du har monteret de 4 + 3 i serie. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fordi hvert af de to grå kabler er koblet til plus og minus for så at gå i to muffer inde i dåsen. I mufferne samles så hhv 3 og 4 lamper hvor hvert kabel til spot tilsluttes plus og minus
Ja jeg forstår nemt at du mener det er monteret sådan. Og du skriver 2 muffer i dåsen hvor jeg ser 3 stk. 
Du skriver at det virker hvis den ene grå afmonteres. Det giver ingen mening da man så ikke har forbindelse til plus eller minus afhængig af hvilken du afmonterer.  
Men hvorfor gå den omvej med samling uden for dåsen og de 2 grå ledninger ind i dåsen ? 
Den hvide skal direkte ind i dåsen og så skal der kun være 2 muffer derinde. plus og minus, Det kan eventuelt være de 2 dobbelt muffer som nu sidder udenfor. . 
En leder fra alle spots monteres i plus og den anden leder fra alle spots monteres i minus. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg tror din LED-driver er for svag. Jeg ved ikke hvem producenten eller importøren er, men jeg kan se at der nogle steder står maksimal spidsbelastning 50W om Snappy SP50-12VFT. Måske bruger dine LEDs lidt mere end den nominelle effekt når de tændes.

Har du prøvet at bruge din gamle "transformer"? Det typiske ved halogen-drivere er, at de ikke fungere hvis forbruget er lavt. Et forbrug på 40W er næppe for lidt.
Annonce
ev elmand, der er 4 muffer i dåsen. Ikke tre. Og det er samlet som du beskriver det skal. To muffer til plus og to til minus. De har ikke noget med hinanden at gøre
Sådan så det ud før, hvis det hjælper
Det var et driver problem. Skiftede fra en 50w til en 70w og nu virker det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis