Kasselås vil ikke løse. En springfjeder for meget

Hej,
Håber nogle kan hjælpe. Efter en af min sønners ven forsøgte at åbne vores lås, har den ikke virket. Måske han har drejet for voldsomt. Når man åbner låsen, og selve "låsen" er inde i huset kan man ikke få den ud igen selv om man drejer eller bruger nøglen udefra. Dvs at den ikke kan låses.

Jeg har taget låsen af og den lille fjeder på den gule sedel på billedet faldt ud. Tror det må være problemet, for selve mekanikken virker ok.

Er det til at forstå mit problem og er der mon nogen som har gode råd?

Vh,
Michael
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt lige en gammel lås fjederen ses på billedet 

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tak!
Det ser ud til at det er den fjeder som skubber "låsen" ud igen når man giver slip. Ud fra dit billed er min fjeder  knækket. Den mangler den lange arm.
Ved du om man kan købe en ny fjeder?
Nej det ved jeg ikke. Prøv at spørge hos en låsesmed. Vil det sige at du ikke kan låse nu? Prøvede lige at vippe fjederen væk og ganske rigtigt så virker det ikke derefter.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja præcis. Heldigvis har jeg to låse. Den anden ska bare ikke smække og skal låses med nøgle. Jeg forhøre mig hos en låsesmed.

Tak
Sådan en fjeder kan du godt trække 1 omgang ud og så lave den lange arm igen. Og det skal være 1 omgang, men med det fine billede som kovas her så kan du let se stillingen. 
Du skal nok bruge en universal, vandpumpe eller spidstang. 2 af den slags så kan det lade sig gøre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis