Nyt laminatgulv knaser

Hej, 

Ifm. med et større renoveringsprojekt har jeg for nyligt lagt cirka 115 kvm laminatgulv i mit hus. 
Forinden har det gamle betongulvet været brækket op, hvor der er blevet støbt nyt betongulv med kompelt gulvvarme. Desværre ''knaser'' mit gulv meget, når jeg går på det. Det er i alle rum, og det er stort ses ligemeget hvor jeg går, så knaser det. (Det knirker ikke, men knaser - Nærmest som om der er sand i samlignerne)  
- Det nye betongulv havde lagt 3 måneder forinden, for at sikre at alt fugt var ude, og det nye gulv har lagt til akklimatisering i cirka 1 uge ved alm. stuetemperatur.

Gulvet er 12 mm planker fra Wallmann med G5 kliksystem, og jeg har ligeledes anvendt NO NOISE undergulv. 

Knaselyden kommer udelukkede fra samlingerne på langs af plankerne, og altså ikke fra undergulvet. 
Er der nogle der har en idé til hvad jeg kan gøre, og hvorfor jeg har dette problem? 

Jeg har prøvet at have gulvet taget op i det hele rum, og kan fint konstatere at undergulvet ligger helt fint, og at lyden ikke kommer derfra. 

Venlig Hilsen 
Thomas
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene det er forholdsvis normalt. Laminatgulvet gir sig lidt, hvis f.eks. gulvlister er presset for hårdt ned når de er blevet installeret, det samme med dørkarme/gerigter. Hvis der ligger noget tungt på gulvet kan det gøre det samme. Når det så gir sig så knaser det lidt ved samlingerne fordi det er der den kan bevæge sig (mest).

Det bliver gerne bedre efter laminatet har sat sig efter nogle sæsoner.

Målte du at betongulvet var helt plan ?

Ellers kan jeg ikke forestiller mig hvad det skulle være
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg formoder du har husket afstanden på 10mm rund ved alle vægge.
Har du prøvet at lægge en retteskinne hen over gulvet og få en person til at gå på gulvet lige ved siden af retteskinne, for at se om gulvet giver sig?

Hej, 

Tak for jeres svar ! 

Operdan: 
Jeg vil ikke mene, at det blot er sådan det bør være. Jeg har lagt laminatgulv flere gange før, og jeg har ikke haft sådan et resultat før. Det skal selvfølgelig lige have lov til at lægge sig, men det er temmelig galt, så kunne ikke forstille mig det ''bare'' forsvandt.
Jeg har målt betongulvet, det var fint plan - Dog var der, som altid, nogle steder hvor det ikke kan leve helt op til de +/- 2 mm over 2 meter. Men som jeg skrev, så larmer gulvet over alt, også i de rum hvor betonen var helt perfekt. 


jhb: 
Jeg har brugt afstandsklodser i siderne - Dog vil jeg helt sikkert kunne finde steder, hvor afstander fx. kun er 5 mm. Men jeg vil da mene at der er rigeligt med plads? Eller tror du det kan sige noget? På intet tidspunkt er gulvet jo oppe og trykke mod muren. 
Jeg vil prøve at lægge en retteskinne på gulvet, som du anbefaler. Gulvet giver sig selvfølgelig lidt, ligeledes fordi det ligger på en blødt underlag. En 1-2 mm burde jo ikke give sådan en træls lyd? 
Forstå det godt at du er bekymret så hvis det er over det hele. Mht afstandsklodser så giver det jo først problemer over tid, tænker ikke det kan have en effekt lige nu. 

Har du talt med producenten evt?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg syntes jeg kunne huske en, der havde samme oplevelse.. konklusionen var vistnok.. at efter lidt tid holdt det op..
Det var denne tråd (Jeg har ikke læst den hele hele) https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/232998/s/laminatgulv-knaserknirker 


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Hej. jeg er selv på jagt efter nyt laminat gulv. 
og har høre flere beklage sig over knasen fra deres laminat gulv.
Er dit gulv stoppet med at lame efter det har lagt noget tid?
Jeg har sidste sommer lagt et walkman laminatgulv på no-noise underlag, som knasende ret meget. Her over vinteren er det holdt op igen, så jeg er spændt på om det forbliver "lydløst" i sommerperioden.
Jeg kan se at Wallmann laminatgulve ligger i den billige prisende. Måske får man bare hvad man betaler for.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Jeg lagde engang laminat på betongulv. Det knasede også, hvilket jeg opdagede ret hurtigt, mens jeg lagde brædderne. Jeg støvsugede betonen grundigt og lagde en dampspærre på det, så der var plast imellem beton og gulvet/skummet. Det hjalp og jeg havde ingen knaselyde efterfølgende.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis