Skruemaskine, hvilket mærke?

Hej eksperter

Jeg skal have købt mig en akku skruemaskine/boremaskine, men hvilken og hvilket mærke?

Lidt info
- Den skal bruges til all-round brug i huset, af en glad amatør.
- Har intet akku værktøj i forvejen
- Den skal være stærk og i fin kvalitet

Jeg tænker umiddelbart Bosch (grøn serie), Dewalt eller Makita. 

Hvad er jeres bud? 


21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist ren religion, det er alle gode mærker du nævner.
Så vælg det mærke du synes bedst om, hvis du over tid skal have andre aku maskiner, så kik hvad de forskellige mærker har.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg kan ikke anbefale grøn Bosch, med mindre det er med ledning og du kun skal bruge det et par gange totalt. Det er simpelthen for ringe. 

Til batterier så gå med Makita eller Dewalt det er stort set ligemeget hvilket af de to du vælger. Helst 18v serien, så har du et hav af andre maskiner du kan købe senere efter behov. Personligt synes jeg Makita er en endnu mere all-round (tand bedre hvis man også har brug for flere ting til bilarbejde og havearbejde) men på de andre fag er de ens.

Milwaukee er også fint, men det er lidt sværer og dyrer at få fat i her i DK.

Kig på online shops der får du de bedste priser eller amazon.de
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg selv er Gul/sort tilhænger (Dewalt), men det "u-farvede svar" vil være mere korrekt sådan her:
  1. Hvad er dine langtids planer mht. akku værktøj?
  2. Skal du "bare"/kun have en skrue/bore maskine, eller regner du med over tid at udvide din værktøjs portefølje,  evt. med have maskiner også?
  3. Hvilke "arbejds kategorier" skal du have værktøj til i givet fald ud skal udvide sidenhen (bil/auto/motercykel, træ-arbejde, metal arbejde, have redskaber/maskiner, bygnings udstyr etc.).
  4. Prisleje, er du til 
    1. "billigst muligt"
    2. skal kunne bruges men er kun til småting/amatør niveau
    3. handy-man/gør det selv
    4. kvalitet frem for kvantitet
    5. skal bare have det bedste
Meld tilbage på disse spørgsmål, så kan du få mere brugbar feedback.

 

Rigtig mange tak for input.

Når jeg kigger på skruemaskine, er det så primært moment (nm) jeg skal kigge på? 

Vil gerne have en kraftig og stærk en, som måske er overkill nu, men hvem ved hvad fremtiden bringer. 
Steensen skrev den 29-03-2022 10:45:55

Jeg selv er Gul/sort tilhænger (Dewalt), men det "u-farvede svar" vil være mere korrekt sådan her:
  1. Hvad er dine langtids planer mht. akku værktøj?
  2. Skal du "bare"/kun have en skrue/bore maskine, eller regner du med over tid at udvide din værktøjs portefølje,  evt. med have maskiner også?
  3. Hvilke "arbejds kategorier" skal du have værktøj til i givet fald ud skal udvide sidenhen (bil/auto/motercykel, træ-arbejde, metal arbejde, have redskaber/maskiner, bygnings udstyr etc.).
  4. Prisleje, er du til 
    1. "billigst muligt"
    2. skal kunne bruges men er kun til småting/amatør niveau
    3. handy-man/gør det selv
    4. kvalitet frem for kvantitet
    5. skal bare have det bedste
Meld tilbage på disse spørgsmål, så kan du få mere brugbar feedback.

 Kvalitet, all-round, sikkert andre maskiner også. 

Hvad angår pris, så er det mere vigtigt at jeg går købt den rette. 




Annonce
Normalt vælger man en kombimaskine/slagboremaskine (både hammerbor funktion samt skruemaskine) til all-round brug. Hvis du bor i et hus med beton ville det være en god ide at have en borehammer også, men ikke et must. Moment er typisk irrelevant til husbrug, når du går efter disse mærker vi taler om her så har de alle mere power end du kan bruge. Ellers er det godt at have en slagskruemaskine ved siden af hvis du har brug for power, f.eks. til karmskruer og lange skruer/bolte til træværk. 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ryobi, et batteri til det hele. Lån dig frem når du skal bore i beton.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
En bosch skrue/boremaskine 18 V er nok en af de bedste på markedet , men som også skrevet , der er ikke den store forskel på de kendte mærker , så mange gange er der nrmest en religion , hvad man tror der er bedst , og hold dig langt væk fra en med slagfunktion , de tømmer meget hurtigt batteriet og dur ikke i beton .................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har nu fine erfaringer med grøn Bosch (akku). Det startede jeg oprindeligt med og derfor har jeg i dag valgt at alle mine 18v enheder er grøn Bosch, mens mine 12v enheder er blå Bosch.

Blå Bosch er fantastisk og klart bedre kvalitet - og især de små skruemaskine og den lille rundsav er suveræn (12v). Men jeg holdt fast i de grønne 18v fordi jeg allerede havde en samling og fordi de også laver f.eks. hækkeklipper i dén serie. Og så er det billigere, så man kan nemmere udvide samlingen med "nice to have" værktøj.

Men vælg med omhu første gang, for med akku'erne hænger man fast i valget fremadrettet  

Mvh. AllanE
Hej Brugernavn81

Arbejder i en Specialbutik og vi for somme tider det spørglsmål.
og jeg er uddannet tømrer. Men som udgangpung er alle mærker der rigtige mærke.
Bosch
Dewalt
Makita.
Milwaukee
Metabo
Festool

Komme meget an på hvad der er på tilbud den gældene uge
------------------------------------------------------------------
1# cs 900.-
Bosch GSR 12V-15.

Stærk lille maskine som jeg mener der kan tage 90% af en hoppy mand behov.
ude problerm
skal ikke samme lines med de store 18v maskiner, men til små opgaver. og steder hvor der ikke er plas det en en dejlige maskine.
den kan godt drive en 100mm skruge i træ 1 første gear.
hvis ikke du skal skruge 100 skruger i af lige i rap så er det et ikke godt vald

kender mange som er glade for de her små¨maskiner
men andre maskiner i samme størlse er er også et godt vald
------------------------------------------------------------------
2# ca 1500.-
Dewalt DCD795D2
Makita DHP482SF1J
Milwaukee M18 BPD-402C

Stærker maskiner and den lille Bosch.
har ikke selv Personligt erfaring med de her maskiner,
men vi sælger en del af dem. til hoppy mand der burte de kunne klare alt og så har du en maskine i mange år. og også for de fleste håndværker
------------------------------------------------------------------
3# ca 2500.- +
Makita DHP484RT3J
Milwaukee M18 FPD2-502X
Dewalt DCD996P2

En gode maskine til en tømrer burte kunne holde i 2-3 år alt efter hved de laver.
Men der bliver de også bruget og belastede fuldt ud. men så snakker vi jo også 1000+ skruger dagligt..
------------------------------------------------------------------
Af alle de her maskiner kan du gå fejl af.
det er alle modeller som bliver solgt til professionelle håndværker.
men gå ind i en special butikken. og se og hør om det har tilbud på nogle maskiner.
de har sommetider udstilling modelle til 10-30% under nomalpris.

Men jo håre arbejde en maskine skal bruge til jo stæreke skal den være.

All mærker laver godt og alle mærker laver skidt.
og de over går hele tiden hinanden, Det er er best i år er ikke best næste år
                           


Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis