Konstruktion af gulv

Jeg skal til at lave gulvet til mit kommende køkken, men er stødt på lidt udfordringer, så her kommer lidt praktiske oplysninger:
- Huset er gammelt, alt er skævt og opdelt i 2 lejligheder på hver deres etage, så for ikke at ødelægge underboens pudsede loft og holde larm væk fra dem, skal der isoleres med træfiberisolering.
- Gulvet kommer til at bestå af svalehaleplader med gulvvarme. Ovenpå kommes thermodyn, flydespartel og fliser. Denne del af konstruktionen kommer til at fylde 50mm.
- Etageadskillelsens bjælker ligger med ca. 1500mm i mellem hinanden...
- Højden mellem "færdigt" gulv og underboens loft er mellem 110-150mm

Så hvordan for jeg lavet en konstruktion (i træ), der kan bære et kommende gulv uden at skulle rive underboens loft ned eller undgå at få et trin op i køkkenet? 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lave en let-konstruktion af strøer mellem de bærende bjælker, og så lave alt dit gulv ovenpå denne konstruktion. Du må ikke lave den ned mellem bjælkerne, ned i etage adskillelsen, der skal der være isoleret og brænd-sikring mellem de to lejligheder (mindes der skal både være Gips og isolering, men kan ikke reglerne udenad).
Yder mere er er krav til mængden af isolering under dit gulv, ned til underboen, nu hvor du vil have gulvvarme, så det gør også konstruktionen højere.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også