Justering af Velfac terrassedør

Hej
Jeg har en Velfac 231 terrassedør som går i mod fodpanelet. Det er irriterrende og betyder også, at man skal bruge unødig kraft for at lukke døren. Jeg har forsøgt at læse op på, hvordan jeg kan justere den, men det er ikke klart for mig. 

Jeg håber, at jeg kan justere den uden at skulle have den af, men ved det ikke. 

Jeg har vedhæftet nogle billeder nedenfor. På billede #2 kan man se hvor fodpanelet er slidt pga. døren går i mod.

På forhånd tak for input.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville være meget taknemmelig, hvis der er nogen, som kunne give lidt input på denne?

På forhånd tak.
Hej He00nhv

Hmm "døre & vindure" med skjulte hængsler, burte der være pinolskruer,
til fin indstilling af "døre & vinduer"
så man kan flytte dørpladen en lille smule "x y z koordinater" i toppen og bunden af dørpladen. hvis der giver mening.

Principper for alle mærker er den samme, men der er utrolige mange forskælige hengsler tyber.
Men instilling af en dør har utrolig meget med føling og erfaring at gøre,
---------------------------------------------------------------------------------
Hvis en døre eller vindure har gået trals et stykke tid, kan man have beskadet henglserne,
så man ikke kan indstille sig ud af det.

Det kan skyldet at døren ikke er blevet monteret rigtigt i sin tid,
så hvis der har været slitage på hængslerne fra staten af, er der ikke sundt for døren
"Det er bare en mulighed"

Der kan også være felj fra prodocenten side der er årsagen.
"eventuelt skæv dørplader"
Men så vil fejlen ha været der fra staten af. og så burte tømreren have spottede det under
Montering

Her set fejl før, dov ikke fra Velfac. som var skyld i at man ikke kunne sætte en dør i.
fejl sker alle steder.
---------------------------------------------------------------------------------
Man kan ikke indstille en dør ud fra billeder desvære. da alle de ting jeg ville kigge efter,
inden jeg ville gang. Med at indstille en dør kan ikke ses/følse/mærkers på billeder.

"Det her er både ja og nej"
Billede Nr 4 # ser godt ud for Vindues partiet som helehed.
Man må ikke kigge på det når man Montering / indstiller døren..

Når jeg samme linger
Billede Nr 4 og Nr 5# skal dørpladen skal længer ind ved "nr 5"
og hvis man skal bibeholde samlingpunget "nr 4"

Så skal hele Vindues partiet måske 2-5mm ud uppe i toppe.

hvis samling ved billede "Nr 4" er lige meget så kan man Måske indstille sig ud af det.
Så jeg vil råde dig til at prøve at ringe til en
Tømrermester og få ham ud at kigge,

Eller tage Kontakt til Velfac og få en af ders Montøre ud at kigge
eventuelt sende Velfac et Linke til din Tråd her.

Hvid du har mod på at gøre det selv så skal du være forbereat,
på at få lidt grå hår inden du er færdig :)

Med venlig hilsen
Mads Christensen

Tømrer - Låsesmed
"Det jeg ikke når i dag, skal jeg ikke lave om i morgen"
Har du prøvet at kontakte Velfac?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også