Skift af opus 66 forfradåse til fuga

Jeg ønsker at udskifte opus 66 kontakter til fuga. Både fordi jeg synes de er pænere og fordi jeg vil sætte en zigbee kontakt i, som kun fås til fuga størrelse.

Opus dåserne er større end fuga, så hullet i gipsvæggen skal mindskes.

Det er hvid  forfradåse til Opus som sidder i nu som er Ø62mm
LK fuga er Ø57mm

Hvordan kan det bedst laves?

Skal jeg lave en skabelon af træ i korrekt størrelse som jeg spartler efter eller kan man spartle den nye forfradåse fast når den sidder i.

Eller noget helt tredje?

Til info får jeg en elektriker bekendt til at tjekke det igennem når jeg har lavet skiftet , men jeg laver det meste 

David
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det eneste rigtige er at skære hullet større og sætte et nyt stykke gips i , hvor der kan bores nye huller
Hvis det er muligt så kan du sætte fuga ind ved siden af og så sætte en prop i hullet efter Opus dåsen. 
Man kan bore en passende skive ud af et stykke gipsplade, Forinden man monterer den sættes en liste bag på vægpladen hen over hullet. Denne liste skrues fast. Så han man noget at fastgøre proppen i. Dit hul er 63 mm så du kan nok få en liste ind på ca. 110 -120 mm ind i hullet ved at sætte en lang skrue i listen som håndtag. Denne placeres ca. 55 mm fra den ene ende. når lisen er kommet ind kan man holde igen med "håndtag" indtil man får de blivende skruer i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også