Spartel der krakelere bagved filten

HJÆLP!
Vi har for under et halvt år siden fuldspartlet væggene i vores hus, og påført filt. Men der er kommet sådan nogle bobler bag ved filten, det føles som om at spartlen har sluppet… Vi har gjort det i hele huset på 180kvm…
Det er undre os er, at det kun er over den åben pejs som vi ikke har været brugt i mange år sagde tidligere ejer😇 - Er der nogle der har en forklaring på dette?


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad var underlaget inden spartel blev påført? Mursten?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Det er pudset væg i hele huset😊
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvilket materiale er der bag pudsen?
Der er mursten 😊
Hvis der er/har været pejs er der en hvis risiko for at spartelmassen ikke kan hænge ordentligt fast pga sodrester både fra røg mens der har været tændt op men måske også løbesod fra skorstenen.
Almindelig nedvaskning af væggen vil derfor ikke nødvendigvis være tilstrækkeligt for at opnå ordentligt vedhæftning.
Kan i mærke om det er filt eller spartelmassen der har sluppet? Lyder det hult hvis man tapper på det med skæftet af en skruetrækker? (Hvis det er det sidste er pudslaget skruk).
Uanset så tror jeg ikke der er mange muligheder andet end at rense det helt i bund til mursten, forsegle det med egnet materiale (eg vandglas) og så starte forfra med spartel og filt.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også