Gode skruetvinger ?

Hej
Jeg har 4 skruetvinger og kan godt bruge 4 ekstra. 
Dem jeg har, hedder Bessey som jeg købte for 15 år siden og er godt tilfreds med dem, men jeg tror den model er udgået. 
De 3 modeller jeg har måler 10-15 og 20 cm på langs og kæberne rager 8 cm ud til siden. 
Jeg har prøvet Silvans billigste model i 20 kr marked og skal ikke have flere af dem :-). 

Kan I anbefale noget godt og billigt? 


Hej Jeg har 4 skruetvinger og kan godt bruge 4... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror også man bruger zink til at beskytte mod rust.
De gamle hedder Bessey LM.
Det her er ny LM udgave og der står Dir-cast-zink:
https://www.bessey.de/en-GB/BESSEY-Tool/Products/Clamping-Tools/Lightweight-and-spring-clamps/Die-cast-zinc-screw-clamp-LM
Prøv om en magnet kan sidde fast på metallet, kan den det er det ikke Zink.
Den jeg købte for nogle måneder siden, hænger en magnet fint fast på.

Vi prøver igen, i morgen --
God ide :-) 
De sorte kæber på de nye skruetvinger er kraftig magnetiske og på de gamle skruetvinger tiltrækker de slet ikke magneten. 
Så er de nye støbejern el. sort stål, mens de gamle er rustfast stål eller støbt aluminium.

 

Jeg har en hel stribe Bessey skruetvinger af den helsmedede type, som er slankere end den type med påsat "ben". De er lidt dyre, men fantastisk gode og de bliver ikke skæve eller løse ved stor spænding. Biltema har en tro kopi og jeg købte en af ren nysgerrighed, fordi den var lang og slank og til langt under halv pris. Den blev testet og tåler lige så hård spænding som Bessey, så efterfølgende har jeg købt 4 mere. De kan varmt anbefales.
Hilsen Johnny 

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis