Radiator suser og banker

Hejsa, vi har et ældre hus med gasfyr og radiatorer I rummene pånær badet, hvor der er gulvvarme. Har 3 situationer vi håber at kunne få noget mere viden på. 

1. Vi har to radiatorer der laver en konstant susende lyd når de er slukkede. 

2. Dertil opstår der banke/dryppe lyde når man tænder for andre radiatorer eller bruger vand fra hanerne, uanset varm eller koldt.

3. Har oplevet et par gange, hvor bunden af varmtvandsbeholderen dryppede vand gennem en plade med to skruer i. 

Hvad kunne diagnosen være på disse 3 situationer? På forhånd tak. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder stærkt bekymrende. Det lyder om brugsvand og vand i radiatorer bliver blandet sammen. Varmtvandsbeholderen må ikke være utæt. Den skal nok skiftes. Det lyder også som om der er luft i radiatorerne. Jeg ved ikke hvordan mængden af dit radiatorvand styres, men der nok også et problem.
Jeg har fået luftet de radiatorer, der banker eller har rislende vand lyde, men lige lidt hjælper det.

Dertil oplevede jeg kun dryp fra varmtvandsbeholder efter jeg øget trykket til 2 bar. Dette gjorde jeg efter at have luftet radiatorerne og trykket gik under 1 bar

I øvrigt nu banker en af radiatorerne også uden at vandet bliver brugt eller radiator tændt.. 
Du skal tage dig af den utætte varmtvandsbeholder.
Det vand, du har i varmesystemet, har ingen forbindelse med det varme vand. Den banken, du hører, kan komme fra en radiatorventil. Prøv at at åbne eller lukke lidt på ventilen for at høre, om der stadig er en bankelyd.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis