Græsplæne

Bor i et lejet hus,med en bøgehæk på 3 sider.Der gror græs imellem hækplanterne,som jeg har klippet ned til jordhøjde,udlejeren mener ikke det er nok,han vil have det helt fjernet,kan han forlange det ?

bh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer vel meget an på din lejekontrakt og hvilke forpligtelser du har indgået. Umiddelbart vil jeg mene, at udlejer ikke har nogen ret til at blande sig i din have, med mindre den bliver misligholdt i et omfang, der er til fare for bygning(er) eller nabo(er).

Hellere leje end at bo på gaden.
Er det græsset mellem hækplanterne du har klippet ned til jordhøjde?
Hvis det slet ikke må være græs mellem hækplanter, så sørg for at dække det med noget flis. Det kan normalt holde græsset væk.
Vil du af med græsset på en nem måde, så giv det lidt “round-up” inden hækken springer ud. Gør det på et tidspunkt uden “tilskuere” - så er der ingen  “der får ondt af det”. Efter en uges tid dækkes med flis eller blade.

Søren O
“round-up” inden hækken springer ud 
det er en udmærket løsning, men du skal først komme med det når græsset er i vækst. Hvis du ikke når det inden hækken springer ud så må de beskytte den nederste blade på den så godt du kan. Altid i stille vejr så du ikke får vindafdrift ind på arealer du ikke ønskede.
Skulle der komme noget på enkelte blade på hækken så tager den ikke varig skade af det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Har nu fået fat i en havemand ,inden ejeren kommer med en dyr anlægsgartner.

bh
Kunne godt tænke mig at vide hvad der står i din kontrakt omkring den have. Lyder lidt ekstremt hvis han kan tvinge dig til at betale for en anlægsgartner, så længe du ikke har misvedligeholdt haven
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der står kun almindelig vedligeholdelse af udendørs arealer.

bh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis