Terrassebrædder - trykimprægneret vs Thermowood

Er der nogen der har erfaring med Thermowood til terasse. ER ved at bygge en overdækket terasse og syntes jo thermowood er pænere end trykpmrægneret. Men kræver det mere vedligehold? Holder påstanden om 15-20 års hodbarhed?

Mvh Troels

Mvh Troels
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har lige lagt en terrasse med Thermowood og er enig i at det er meget pænere end trykimprægneret træ. Da den lige er lagt kan jeg ikke sige noget om holdbarheden, men da din terrasse er overdækket vil den få meget mindre vejrpåvirkning end en uden overdækning så holdbarheden vil være forholdsvist lang.
Thermowood er relativt nyt. Jeg tror ikke du kan finde en 15 år gammel terrasse med varmebehandlet træ i Danmark.
GodeVen skrev den 23-03-2022 12:15:00

Træ kan varmebehandles på flere forskellige måder.  Levetiden er nok afhængig af hvilken metoder der er brugt.

Bemærk at ThermoWood er et varemærke.
https://asiakas.kotisivukone.com/files/en.thermowood.palvelee.fi/Extranet/News/ThermoWood_trademark_terms.pdf

Det ser ikke ud til at der er danske producenter, der må kalde deres træ ThermoWood.

rigtigt -  Frøslev har noget de kalder heatwood - hvorfor det er så meget dyrere end det svenske forstår jeg ikke. 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også