Efterbehandling af hårdttræs terrasse med propper

Hejsa,

Jeg står og er ved at købe et hus, hvor sælger har etableret en dejlig terrasse i hårdt træ, og de har også proppet alle skruehullerne.

Nu siger sælger så, at der skal laves noget efterbehandling - slibning? - af hele terrassen. De tilbyder selv at arrangere det til en god pris (antager de gør det selv), men jeg har svært ved at finde info om hvorfor det skal gøres?

Selve terrassen er max 4 år gammel, og vi har ikke lagt mærke til at propperne ikke var i niveau de gange vi har set huset.

Så, har sælger fat i noget, er der noget jeg overser?

Tak på forhånd!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor for går du ud fra at efterbehandling har med propperne at gøre`?

Mvh Troels
Fordi sælgers mægler specifikt nævnte dem, og jeg antager at hvis mægler har fået den detalje med så må sælger have fremhævet den.

Min antagelse omkring en terrasse i hårdt træ er, at den kræver meget lidt vedligehold overordnet set - og da slet ikke efter < 10 år. Hvis propperne gør en forskel, må de vel have noget med sagen at gøre.
Det er nok lettere at spørge sælger end at vi andre gætter. 

Mvh Troels
Typisk skal propperne slibes i niveau ved etablering af terrassen, og herefter skal hele terrassen behandles ens med samme olie e.l.
Hvis propperne er "dårlige" nu, så skal du overveje om du i stedet skal forhandle et afslag i prisen for udbedring af dårligt udført terrasse som skal bygges om.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også